کرونا اقتصاد /  ۱۱۰ میلیون شغل در خطر نابودی

به گزارش رکنا، سازمان جهانی گردشگری پیش بینی کرده گردشگری جهان 70 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. این بزرگ ترین سقوط گردشگری از دهه 1950 است.

زوراب پلولیکا شویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، به روزنامه آلمانی هندلزبلاگ گفت بحران در بخش گردشگری که از همه گیری ویروس کرونا آسیب شدیدی دیده است، می تواند 110 میلیون شغل در سراسر جهان را در خطر نابودی قرار دهد. وی اضافه کرد در حالی که سفرهای بین المللی کاهش قابل توجهی داشته، جریان گردشگری به مناطق روستایی احتمالا افزایش می یابد و مسیر جدیدی را برای چندین سال‌ آینده ایجاد می‌کند.

70 درصد رکود در صنعت گردشگری بر این فرض استوار است که کشورها مرزهای خود را در ماه اوت باز میکنند. در حالی که کشورهای اروپایی از قرنطینه های ویروس کرونا بیرون آمدهاند و برای باز کردن مرزها در تعطیلات تابستان آماده میشوند، سایر کشورها هم قصد دارند علی رغم اینکه ویروس کرونا هنوز کاملا تحت کنترل قرار نگرفته، مرزهای خود را بازگشایی کنند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد با اینکه مدتها طول می‌کشد تا گردشگری به مسیر سابق بازگردد، ولی به زودی شرایط بهتری را تجربه میکند.

بخش گردشگری ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده و سفرهای بین المللی تقریباً متوقف شدهاست. برخی خطوط هوایی به همراه شرکت های هواپیماسازی ده‌ها هزار نفر از نیروی کار خود را به منظور کاهش هزینه هایشان برای بقا در این بحران اخراج کرده اند. طبق گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، صنعت گردشگری 10.3 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل داده و 330 میلیون شغل در سراسر دنیا را در بر می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟