۲۵ میلیون بشکه نفت شناور روی آب جذب بازار آسیا شد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، با بهبود تقاضا برای نفت در چین و هند، مقدار نفتی که بر روی کشتی ها در آسیا ذخیره شده رو به کاهش است.

طی 7 روز گذشته 3.4 میلیون تن (24.8 میلیون بشکه) نفت خام از ذخایر شناور تخلیه شده و وارد بازارهای آسیا شده است. 1.8 میلیون تن از این نفت به سمت چین رفته و 824679 تن وارد هند شده است.

افزایش تقاضا در چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا و کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس باعث بالا رفتن قیمت نفت خام در این ماه شده است.

سرنا هانگ، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی ورتکسا میگوید:« افزایش قیمت نفت خام و کاهش هزینه دیرکرد خرید نفت برنت، بازار نفت خام را پررونق کرده است و تمایل به ذخیره سازی نفت بر روی نفت کش ها به تدریج کاهش می یابد».

اطلاعات شرکت کپلر نشان می دهد مقدار ذخیره سازی نفت بر روی کشتی ها در آبهای چین از بالاترین حد 35.4 میلیون بشکه در بیست و سوم ماه مه پایین آمده و به 29.4 میلیون بشکه رسیده است.

با برداشته شدن محدودیت های ویروس کرونا در بسیاری کشورها، خرید نفت توسط پالایشگاه‌ها به امید بهبود تقاضا افزایش یافته است. انتظار می رود قیمت نفت و نرخ حمل آن هم افزایش یابد. البته حاشیه سود پالایشگاهی هنوز پایین است که باعث محدود شدن توانایی پالایشگاه ها برای افزایش تولید می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟