دلیل افزایش قیمت خرما و کمیابی شکر در بازار

به گزارش رکنا، محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران درباره کمیاب شدن شکر و همچنین افزایش قیمت خرما و قند در بازار، گفت: وارد‌کنندگان محصولات مختلف غذایی به بازار در خصوص بحث کمبود توجیهاتی دارند که به دلیل آن محصولات در بازار کمتر یافت می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث حبوبات سازمان حمایت از مصرف و تولیدکنندگان بحث تحریم و بیماری کووید ۱۹ را مطرح کردند که در پی این موارد حمل‌ونقل اقلام به بازار نسبت به گذشته کمتر شده و همین امر موجب کمبود اجناس در بازار و افزایش قیمت محصولات می‌شود.

اسفنانی درخصوص افزایش قیمت خرما در بازار، گفت: هر ساله در زمان مشابه اتفاقاتی رخ می‌دهد که قیمت خرما از سوی نهاد قیمت‌گذار افزایش پیدا می‌کند و از طرفی قیمتی که مبنای سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات گران فروشی است، نرخی است که توسط سازمان حمایت از مصرف و تولیدکنندگان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین بازار توسط سازمان حمایت و سازمان تنظیم بازار صورت می‌گیرد، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی پس از ارتکاب تخلفات به موضوع ورود کرده و احکام متناسب با تخلفات صادر خواهد شد، ملاک ما برای رسیدگی به پرونده‌های گرانفروشی قیمتی است که توسط سازمان حمایت اعلام کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در واکنش به فعالیت دلال‌ها در بازار و کاهش و افزایش قیمت اقلام توسط این افراد اظهار کرد: نظر شخصی من این است که دلال به تنهایی نمی‌تواند به بازار آسیب برساند.

وی افزود: افرادی مدعی هستند که بازار خودرو در انحصار ۴ یا ۵ نفر دلال است که این موضوع قابل پذیرش ما نیست، در صورتی که ۵ یا ۴ نفر در کشور بتوانند بر بازار نقش بازی کنند نشان از ضعف مدیریتی است، لذا اگر کسی مدعی است که شرایط اینگونه است و بازار در انحصار چندین نفر به خصوص است، بیاید اسامی این افراد را اعلام کند تا طبق قانون با این افراد برخورد شود.

اسفنانی ادامه داد: اگر نقش این افراد مجرمانه است قوه قضاییه همواره به موضوع ورود کرده و در گذشته نیز این موضوع ثابت شده که هیچ شخصی نمی‌تواند به عنوان دلال وابسته به شخصی، از زیر تیغ عدالت قوه قضاییه عبور کند و قطعا با متخلفان بازار چه در بحث دلالی و چه در بحث‌های دیگر برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟