سومین گروه دانشجویان ایرانی از باکو به ایران بازگشتند

به گزارش رکنا، با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران ۱۷۰ شهروند جمهوری اسلامی ایران با استفاده از چند دستگاه اتوبوس از طریق گذرگاه مرزی آستارا وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

این سومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم باکو است که در دوره محدودیت های تردد بین مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به ایران منتقل می شوند. پیش از این ۲۴۴ نفر نیز در دو گروه به ایران منتقل شده بودند.

گذرگاه های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از یازدهم اسفند ماه سال گذشته در رابطه با اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا ویروس برای هر گونه تردد به غیر از حرکت وسایل نقلیه ترانزیتی و کامیونهای حامل کالا، تا یازدهم خرداد ماه مسدود است.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تاکنون دو هزار و ۲۰۴ نفر مبتلا به این ویروس در جمهوری آذربایجان شناسایی شده‌اند که یک هزار و ۵۵۱ نفر از این افراد درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۶۲۵ نفر مبتلا به کرونا در چند بیمارستان تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان هستند که وضعیت ۲۵ نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

در قالب اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، ورود و خروج به جمهوری آذربایجان ممنوع و به غیر از حمل و نقل ترانزیتی، ارتباط زمینی، هوایی و ریلی این کشور با دیگر کشورها بطور موقت متوقف شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟