محموله دارویی فرانسه به ایران رسید

به گزارش رکنا ، مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به ورود هفتمین محموله دارویی از طریق بازارچه مرزی ساری‌سو به کشور گفت: این محموله که از کشور فرانسه بارگیری شده، ۹ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم بوده و به محض ورود، راهی مرکز شد.

صادق نامدار اظهار داشت: این محموله شامل لوازم آزمایشگاهی، آنتی سرم خونی، لوازم پزشکی ارتوپدی و شکسته‌بندی است.

وی بیان کرد: این محموله پس از آن که امکان واردات آن از طریق مرز بازرگان میسر نشد، طبق توافق قبلی مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور شد تا در اختیار مدیران بخش درمان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این محموله پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد.

حمل داروها در 2 کامیون

وی با بیان اینکه این محموله در ۲ کامیون و ۸۵۲ جعبه حمل می‌شود، ادامه داد: در این کامیون‌ها ۹ ‌هزار و ۸۷۵ کیلوگرم اقلام دارویی از مبدا کشور فرانسه وجود دارد.

مدیرکل گمرک بازرگان اظهار داشت : ارزش این اقلام دارویی ارسال شده، پنج میلیون و ۱۷۰ هزار و ۸۸ یورو است.

آلمان پیشرو در داروهای وارداتی

به گفته نامدار، نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز ۳۵ روز پیش به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شد.

بازارچه «ساری‌سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟