کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد

به گزارش رکنا، همه‌گیری ویروس کرونا ضربه سختی به بازار گوشی هوشمند جهان زده است. اطلاعات جدید شرکت های تحلیلی نشان می دهد صادرات این محصول ۱۳درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

در حالیکه شرکت بین المللی داده ها (IDC) اعلام کرده نقل و انتقال گوشی های هوشمند ۱۱.۷ درصد کاهش یافته، تحلیلگران می گویند این کاهش صادرات بیشتر و برابر با ۱۳ درصد بوده است. مهم نیست کدام یک از این عدد ها درست است، واقعیت این است که بازار جهانی گوشی هوشمند به سرعت رو به سقوط است.

شرکتها کمتر از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه اول ۲۰۲۰ فروخته اند. اطلاعات شرکت بین المللی داده ها این رقم را ۲۷۵.۸ میلیون نشان می دهد.

چین اولین کشوری بود که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرد و شاهد بیشترین کاهش منطقه ای در فروش گوشی هوشمند بوده است. اطلاعات IDC نشان می دهد صادرات سالانه گوشی هوشمند ۲۰ درصد کاهش یافته است. تحقیقات شرکت کانالیس رقم پایین تری را نشان می دهد. طبق اطلاعات این شرکت صادرات گوشی هوشمند در بزرگترین بازار دنیا ۱۸درصد به صورت سالانه کاهش داشته است.

چین بخشی از سهم بازار را هم به خاطر همه گیری ویروس کرونا از دست داده است. سهم این کشور در بازار گوشی هوشمند چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. غرب اروپا و آمریکا هم با کاهش شدید ۱۸ و ۱۶ درصدی صادرات گوشی‌هوشمند مواجه شده اند.

IDC گزارش می دهد مشکلات ایجاد شده در بازار بزرگ چین که تقریباً یک چهارم صادرات جهانی را تشکیل می دهد، تبدیل به یک بحران جهانی اقتصادی شده است. در حالی که دومین اقتصاد بزرگ دنیا به تدریج رونق می‌یابد، ولی تعطیلی در سایر نقاط جهان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند را کاهش داده است چون مشتریان بیش از پیش مراقب هزینه های خود هستند.

نابیا پوپال، مدیر تحقیقات شرکت بین المللی داده ها می گوید:« کاهش تقاضا به همراه تعطیلی ها و بسته شدن خرده فروشی ها در سراسر جهان تاثیر بزرگی بر تمام بازارهای مصرف کننده از جمله گوشی همراه گذاشته است».

از نظر فروش، سامسونگ همچنان در جایگاه برتر در بازار جهان قرار دارد و پس از آن هواوی و اپل قرار گرفته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟