هشدار آبگرفتگی معابر در برخی استان ها/ آسمان تهران بارانی می شود

به گزارش رکنا، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطقی از استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، شمال شرق استان های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی افزایش ابر،رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شرقی خراسان رضوی بارش خواهیم داشت که گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

نقشینه ادامه داد: روز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل شرقی خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز و سه شنبه در استان های واقع در نوار شمالی و زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت.

دمای تهران کاهش می یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان ناپایداری جوی ادامه دارد، بیان کرد: در برخی ساعات بعدازظهر جمعه، شنبه و یکشنبه برای بخش های شمالی و غربی استان تهران رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم داشت.

به گفته نقشینه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه آسمان تهران نیمه ابری و در برخی ساعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز مهرآباد را ۲۳ درجه سانتی گراد، شنبه ۲۵ درجه سانتی گراد و یکشنبه ۲۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای فردا صبح مهرآباد۱۴ درجه سانتی گراد و شمیرانات ۹ درجه سانتی گراد است.

هشدار وقوع آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها

نقشینه نسبت به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها هشدار داد و گفت: امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی به سبب شدت بارش ها احتمال آب گرفتگی معابر، سیلاب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، شمال استان قزوین، البرز و تهران و روز یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد،چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال فارس احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب سطح رودخانه ها وجود دارد، به همین خاطر به افراد توصیه می شود که در کنار رودخانه و آبراهه ها قرار نگیرند.

نقشینه در پایان تصریح کرد: با توجه به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب سطح رودخانه ها از مسئولان مدیریت سدها تقاضا داریم که آب پشت سدها را به دلیل افزایش ورودی آب سدها مدیریت کنند و همواره شهرداری به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی در خصوص سیلاب و آبگرفتگی معابر تمهیدات لازم را انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟