تاثیر کرونا بر بازار شب عید / خشکبار را بسته‌بندی بخرید

بهروز حصاری با اشاره به اینکه این روزها به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مردم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده بحث قرنطینه خانگی را رعایت کرده و در سطح فروشگاه‌ها و مراکز خرید کمتر حضور می‌یابند، اظهار کرد: سال‌های گذشته در چنین روزهایی بازار شب عید و فروش کالاهای ویژه این ایام از جمله آجیل، خشکبار، شیرین و میوه بسیار داغ بود اما اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور بر تمامی ابعاد زندگی مردم از جمله کاهش سطح این خریدها اثرگذار بوده است.

بازرسی واحدهای صنفی فعال شهر کرج

وی در خصوص رصد بازار شب عید در بحث عرضه و فروش آجیل، خشکبار و شیرینی، گفت: در این زمینه بازرسی واحدهای صنفی فعال شهر کرج توسط مسئولان اتحادیه قنادان، خشکبار و شیرینی به طور پیوسته در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه بر اساس دستور العمل های بهداشتی ابلاغی به واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل، شکلات و شیرینی سطح شهر کرج رعایت موارد مذکور الزامی است، افزود: به هنگام بازدید از این واحدهای صنفی اجرای دستورات بهداشتی ابلاغی به دقت رصد می‌شود که پوشاندن سطح روی آجیل، خشکبار و یا ارائه شیرینی در بسته بندی‌های آماده از جمله این موارد است، انواع شکلات‌ها نیز که خود دارای بسته بندی روکش دار است و به همان صورت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

حصاری تاکید کرد: بازار شب عید امسال به دلیل ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس و به تبع آن کم شدن حضور مشتریان در کل با رکود مواجهه شده است.

آجیل و خشکبار را از دستفروشان نخرید

وی توضیح داد: فروشندگان صنف آجیل، خشکبار و شیرینی از ماه‌های قبل و بر اساس پیش بینی فروش خوب روزهای پایانی سال خرید خود را انجام داده بودند، اما اکنون متأسفانه تنها اجناس فروش نرفته و از طرفی نگرانی بابت وصول نشدن چک‌هایی که دست دیگران دارند گربانگیرشان شده است.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با این توصیه که شهروندان به هیچ عنوان آجیل و خشکبار را از دستفروشان خریداری نکنند، افزود: مردم باید مراقب سلامت خود و خانواده باشند و توصیه‌های بهداشتی در خصوص خطر ابتلاء به بیماری کرونا را جدی بگیرند.

به گفته حصاری قیمت آجیل و خشکبار شب عید حتی در قیاس با شب یلدای امسال نیز افزایشی نداشته و دلیلش این است که قیمت‌ها در بازار تابع سطح تقاضا است، به تبع وقتی تعداد مشتریان نسبت به گذشته به شدت با کاهش روبرو بوده طبیعی است که افزایش قیمتی نیز در نرخ کالاها و اقلام حاصل نشود.

وی اشاره کرد: در این روزها کسبه صنف عرضه آجیل، خشکبار و شیرینی به دلیل اینکه بتوانند به سطح بیشتری از فروش دست یابند و از طرفی توانایی بازپرداخت بدهی‌های خود را داشته باشند با حداقل سود به کار فروش مشغول هستند، حتی در برخی موارد به قیمت خریدی که داشته اند کالای خود را به فروش می‌رسانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟