ثبت نام برای دریافت سوخت شناورهای صیادی

به گزارش رکنا ، میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران صبح امروز در نشست بررسی توسعه طرح‌های شیلات در بندر ماهشهر گفت: با توجه به ساحلی بودن شهرستان ماهشهر، این شهرستان ظرفیت‌های شیلاتی بسیار زیاد دارد و با توجه به محدودیت ذخایر دریا، شیلات هیچ برنامه‌ای برای صدور مجوز صید ندارد و بیشترین تمرکز برای استفاده بهینه از سواحل دریا و حرکت به سمت آبزی‌پروری دریا و خشکی است.

او بیان کرد: فعالیت‌های آبزی‌پروری که در استان خوزستان و استان بوشهر انجام شده، اطمینان از یک تجربه موفق را به منظور اجرا در شهرستان بندرماهشهر به ما می‌دهد.

خون‌میرزایی اظهار داشت: بسته‌های پیشنهادی مختلفی را برای فعالیت‌های غیرصنعتی شامل؛ آبزی پروری و حفظ اشتغال جامعه صیادی برای شهرستان بندرماهشهر طراحی کردیم که با پشتیبانی‌های اعتباری و تسهیلاتی که از جانب صنایع شهرستان خواهد شد، این طرح‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هدف اصلی این طرح‌ها، اشتغال پایدار برای بومیان در سطوح مشاغل خانگی، مشاغل خرد و سرمایه‌گذاری برای مشاغل کلان و بلند‌مدت است.

او درباره برنامه‌های سازمان شیلات برای رفع مشکلات جامعه صیادی شهرستان بیان داشت: تکمیل اسکله بندرامام خمینی (ره) یکی از دغدغه‌های اصلی صیادان بود که با کمک فرماندار بندرماهشهر و استاندار خوزستان کار تکمیل آن ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان شیلات ایران لایروبی نشدن اسکله‌ها را دغدغه دیگر صیادان عنوان و تصریح کرد: لایروبی این اسکله‌ها در دستور کار است و کار را از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول درخصوص مشکل سوخت شناور‌های صیادی گفت: با توافق نهایی که با وزارت نفت صورت گرفت، فرآیند به استان‌ها ابلاغ شده و همکاران صیاد باید از طریق اتحادیه، در سامانه پیش بینی شده ثبت‌نام کرده و حواله‌ سوخت خود را از این طریق دریافت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟