کاهش نرخ طلا و سکه / رونق بورس

به گزارش رکنا، بررسی عملکرد بازارهای مالی از جمله بازار طلا و ارز و بازار سرمایه نشان می‌دهد که تنها شاخص کل بورس توانسته در هفته دوم بهمن ماه رشد قابل توجهی داشته باشد و بازدهی بالایی را به ثبت برساند، اما بازار فلزات زرد رنگ با افت قیمت مواجه بوده‌اند و دلار نیز تقریبا خنثی بوده است.

براساس داده‌های اقتباس شده از سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در هفته‌ای که سپری شد بیش از ۱۸ هزار واحد رشد کرد که نشان از بازدهی ۴٫۳ درصدی در این بازار دارد.

شاخص کل در پایان معاملات روز سه‌شنبه هشتم بهمن ماه روی سطح ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت اما در هفته جاری رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و تا پایان هفته با ایستادن در آستانه قله ۴۴۶ هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

در معاملات این هفته، سهامداران بیش از همه به دنبال نمادهای وتجارت، وبملت، فولاد، وبصادر، خودرو و خساپا بودند و گروه‌های خودرویی، فلزات، بانکی‌ها و صنایع شیمیایی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اما در این هفته بازار طلا سکه روند مثبتی نداشتند؛ طلا در این هفته هفت هزار تومان و سکه ۸۰ هزار تومان افت قیمت داشته‌اند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز ۱۰ بهمن ماه روی نرخ ۵۱۴ هزار تومان معامله شده اما قیمت این فلز ارزشمند در پایان هفته دوم بهمن ماه تا رقم ۵۰۷ هزار تومانی کاهش یافته است.

طبق قیمت‌های درج شده در سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر عدد سکه طرح جدید در پایان هفته اول بهمن ماه پنج میلیون و ۴۴ هزار تومان بوده که در روز ۱۷ بهمن ماه قیمت این سکه با یک پله سقوط به رقم چهار میلیون و ۹۶۴ هزار تومان رسیده است.

بنابراین بازدهی طلای ۱۸ عیار و سکه به ترتیب معادل منفی ۱٫۳ و منفی ۱٫۵ درصد است.

اما مقایسه نرخ‌های اعلامی صرافی ملی از دلار خنثی بودن قیمت این ارز پرکاربرد نشان می‌دهد، به نحوی که قیمت دلار امریکا در طول هفته‌ای که سپری شد تنها ۵۰ تومان رشد داشته است، یعنی بازار دلار در این هفته بازدهی ۰٫۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

قیمت دلار در روز ۱۰ بهمن ماه معادل ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان بوده که در روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با ۵۰ تومان رشدی که داشته با رقم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟