تولید هواپیماهای بوئینگ کاهش می‌یابد

جان پلوگر، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به تازگی از احتمال کاهش تولید هواپیمای غول پیکر بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر خبر داده و خاطرنشان کرده است که این تصمیم تحت تاثیر رسوایی سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس و کاهش تقاضای چین که بدون شک یکی از بزرگترین خریداران و مشتریان هواپیما در جهان به شمار می رود، گرفته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، وی در تشریح این خبر خاطرنشان کرده است که این غول هواپیماسازی تصمیم گرفته است تولید بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر را در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی از ۱۴ فروند در ماه به ۱۲ فروند کاهش دهد.

این مقام ارشد همچنین افزود: تا وقتی که مشکل بوئینگ ۷۳۷ مکس حل و برطرف نشود، نمی توانیم انتظار تولید و فروش بالایی را از سایر مدل هواپیماهای بوئینگ داشته باشیم.

بعد از انکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر تحقیقات مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

به نظر می‌رسد که سقوط پی در پی هواپیماهای بوئینگ در سال های اخیر، موجی از انتقادات شدید را علیه این شرکت بزرگ به راه انداخته و آن را با دردسر، مشکلات و خسارات فراوانی روبه‌رو کرده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از ۱۰ ماه پیش تاکنون مجوز پرواز نداشته و بسیاری از ایرلاین های مختلف در سراسر جهان مجبور به زمین گیر کردن آن شده اند. به همین ترتیب چندی پیش بود که بوئینگ اعلام کرد به طور موقت تولید هواپیماهای ۷۳۷ مکس را در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف خواهد کرد.

بوئینگ یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟