طلب ‌میلیاردی شهرداری از دولت در حوزه بافت فرسوده‌

به گزارش رکنا، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران می‌گوید: تاکنون در حوزه بافت فرسوده دولت رقمی از تعهدات خود را پرداخت نکرده است.

 کاوه حاج علی‌اکبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت چه سهمی در نوسازی بافت فرسوده شهر تهران دارد گفت: تعهدات دولت در بحث نوسازی بافت فرسوده دو بخش است؛ یکی تعهداتی که به مردم دارد که اگر پروانه بگیرند تسهیلات بانکی با سود ۹ درصد به آنها بدهد.

او ادامه داد: خوشبختانه بعد از چهار سال تاخیر از ابتدای امسال منابعی برای این موضوع از تبصره ۱۸ قانون بودجه تامین شد و درحال‌حاضر مردم تسهیلات ارزان قیمتی را در بافت فرسوده می‌گیرند.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تعهد دوم به شهرداری‌ها است، اظهار کرد: دولت متعهد است ۷۰ درصد منابع تامین خدمات در بافت فرسوده را اختصاص داده و ۳۰ درصد مابقی را شهرداری تامین کند اما حداقل در شهرداری تهران تاکنون نتوانستیم منابعی را چه به صورت نقدی و چه به غیرنقدی دریافت کنیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه از سال گذشته یک تعهد ۳۰۰ میلیاردی از دولت طلب داریم که تاکنون محقق نشده است، گفت: یکشنبه هفته گذشته شهردار تهران در اینباره با معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده و چندین بار هم با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردند تا این منابع به جای آنکه با واسطه وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌ها داده شود، مستقیم به حساب شهرداری‌ها بیاید اما ننتیجه‌ای نگرفتیم.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: ما در سال ۹۷، ۹۸ برای نخستین بار برای تامین خدمات در بافت‌های فرسوده منابع اختصاص دادیم و حدود ۷۲ پروژه را آغاز کردیم که درحال‌حاضر ۸/۵ هکتار فضای عمومی و فضای خدماتی در حال احداث است.

او گفت: ما در سهم خودمان خیلی بیشتر از منابع شهرداری کار کردیم و در حوزه دولت هم تنها کاری که از دستمان بر می‌آید پیگیری کردن است‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: اقتصادآنلاین

 

 

کدخبر: 528402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟