قیمت بیت کوین به زیر ۷۰۰۰ دلار سقوط کرد

به گزارش رکنا، به نقل از فوربز، بازارهای بیت‌کوین و ارز مجازی ناگهان سقوط کرده‌اند. بیت‌کوین امروز 200 دلار در یک دقیقه قیمت خود را از دست داد و یک بار دیگر به زیر سطح 7 هزار دلار رسید، به این ترتیب به‌نظر می‌رسد بی‌ثباتی نسبی در ارزهای دیجیتال ادامه دارد.

رقبای بیت‌کوین ــ اتریوم، ریپل ایکس‌.آر.پی.، بیت‌کوین کش، لایت کوین، ای‌.او.اس. و بایننس کوین هم تا حد زیادی ارزش خود را از دست دادند و میلیاردها دلار از کل سرمایه بازار ارز مجازی کم شد.

دلیل کاهش ناگهانی قیمت این ارزهای مجازی مشخص نیست ولی تحلیل‌گران اخیراً به کاهش مقدار تجارت در بازار ارز مجازی اشاره کرده بودند.

متی گرینسپن، مؤسس شرکت تحقیقات ارز مجازی و بیت‌کوین کوانتوم ایکانامیکس قبل از کاهش قیمت بیت‌کوین نوشت: «همه چیز در دنیای ارز مجازی آرام است، شاید کمی زیادی آرام است». وی اشاره کرد به‌نظر می‌رسد سلطه تتر، بزرگترین ارز پایدار رمزنگاری جهان، رو به پایان است.

بیت‌کوین قبل از این 6880 دلار معامله می‌شد که 3.5 درصد کمتر از 24 ساعت گذشته بود. سایر ارزهای مجازی هم بین 5 تا 8 درصد کاهش قیمت داشتند.

در اوایل سال جاری میلادی، ناظران بیت‌کوین و ارزهای مجازی هشدار داده بودند یک طوفان کامل در پیش است.

در دوره‌ای که تجارت ارز مجازی بسیار پایین است، قیمت آن نسبت به امواجی که بازار را با سفارش‌های بزرگ خرید و فروش کمی بالاتر یا پایین‌تر از نرخ فعلی بازار تکان می‌دهند، آسیب‌پذیرتر است. این شرایط الگوریتم‌های تجارت را تحریک کرده و قیمت را بسیار افزایش یا کاهش می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از دستکاری بازار باشد.

تحقیقاتی که امروز صورت گرفته نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین احتمالاً در کوتاه‌مدت تحت‌تاثیر رسوایی 2 میلیارد دلاری پلاس توکن قرار گرفته باشد که بزرگترین کلاهبرداری ارز مجازی تا به حال بوده است.

طبق اطلاعات شرکت تحقیقاتی چین آلیسیس، تصور می‌شود کلاهبرداران پلاس توکن 25 هزار بیت‌کوین را فروخته باشند و هنوز 20000 بیت‌کوین دیگر قرار است به بازار بازگردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟