چرا دولت از اقشار مرفه جامعه مالیات نمی گیرد؟

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، در این روزهای سخت اقتصادی خبر معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر به گوش مردم می رسد.حال سوال اساسی اینجاست که چرا رییس جمهور معیشت مردم و اقتصاد کشور را بازیچه سیاسی کاری های خود قرار داده و در ایامی که قیمت بنزین را سه برابر نموده که فشار آن قطعا بر طبقه ضعیف بیش از سایر طبقات است اقدام به معافیت مالیاتی سلبریتی ها می نماید؟

آیا با جلوگیری از فرارهای مالیاتی، شفافیت حساب های بانکی و تعلیق معافیت های مالیاتی نابجا دولت نمی توانست کسری بودجه و حمایت از اقشار ضعیف را محقق کند که تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفت؟

دو روز پیش محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه، با رد درخواست سازمان امور مالیاتی برای کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان و اهالی فرهنگ طی دستوری فوری تمام هنرمندان را از پرداخت مالیات معاف اعلام کرد.

همچنین دولت برای دریافت مالیات از پزشکان از ظرفیت های قانونی خود استفاده نکرده است.

مالیات بر کالای لوکس به صورت تصاعدی در همهجای دنیا یکی از راهکارهای دولت ها برای اجرا عدالت است که در ایران متاسفانه آن هم نداریم.

از طرفی خانه های خالی و لوکس در تهران و همه شهرها هستند که باید مالیات بر عایدی سرمایه بر آنها بست که باز هم نداریم!

حال سوال ما این است که دولت چرا به جای جلوگیری از ۱۱۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی راهکار گران کردن بنزین در شرایط کنونی مردم کم درآمد و قشر ضعیف و ... را اجرا کرد؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟