ابراهیمی: حجم واردات برنج زیاد است/ دولت نظارت بیشتری کند

به گزارش رکنا، ابراهیمی با اشاره به واردات بی‌رویه برنج در کشورمان، گفت: متاسفانه حجم واردات برنج بسیار بیشتر از نیاز کشور است که تولید داخلی را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری داشته باشد تا متناسب با نیاز کشور برنج وارد شود، افزود: ما در تولید برنج تا حدود زیادی خودکفا هستیم و فقط ۳۰ درصد برنج مورد نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود اما گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه به شکل دقیق بر واردات این محصول نظارت نمی‌شود و میزان واردات بیشتر از حد نیازمان است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه برنج به ضرر کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است، تصریح کرد: چندی پیش وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، طی توافقی مشترک تصویب کردند که واردات برنج در زمان برداشت محصول داخلی ممنوع است که به اعتقاد بنده این تصمیم به هیچ وجه صحیح نیست.

ابراهیمی با اشاره به اینکه واردکنندگان معمولا حدود دو ماه پیش از دوره برداشت، ده برابر نیاز برنج سالانه کشور را وارد می‌کنند که قابل کنترل نیست، گفت: مشکل اصلی واردات برنج با محدودیت واردات در فصل برداشت حل نمی‌شود و باید در حجم و تناژ واردات برنج محدودیت‌هایی اعمال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟