قیمت جهانی طلا امروز جمعه ۸ آذر

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که امیدوارهای ها به توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب بالا رفتن تقاضا برای خرید دارایی های پرریسک شده است، قیمت طلا روز جمعه با تغییری اندک همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه طی 3 سال گذشته قرار گرفت.

قیمت فلز پالادیوم هم به دلیل کمبود عرضه همچنان به رکورد شکنی خود ادامه می دهد و به رقم 1844 دلار و 50 سنت رسیده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به رقم 1458 دلار و 45 سنت رسید و از ابتدای هفته تا به امروز شاهد افت 0.3 درصدی بوده است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1457 دلار و 90 سنت رسید.

در ماه جاری میلادی قیمت فلز زرد حدود 4 درصد افت کرده که بیشترین افت از ماه نوامبر تاکنون است. خوش بینی ها به توافق تجاری میان واشنگتن و پکن موجب کاهش تقاضا برای خرید فلزات گرانبها شده است.

رایان لن، تاجر طلا در موسسه گلد سیلور سنترال گفت: «بازار طلا دو پارچه شده است زیرا قبلا اکثر مردم فکر می کردند که توافق تجاری به سرانجام خواهد رسید، اما اکنون برخی نگران به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند.»

ارزش دلار در برابر ین ژاپن در مسیر ثبت بالاترین رقم پایانی هفته از ماه می تاکنون قرار دارد. ارزش سهام در بازارهای جهانی نیز تنها اندکی با رقم های بالای بی سابقه فاصله دارد.

ترامپ روز چهارشنبه مصوبه کنگره در حمایت از معترضان هنگ کنگی را امضا کرد و موجب هشدار پکن نسبت به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه سخت شد.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت، امضای این لایحه اقدامی تحریک آمیز اما در عین حال نمادین بود. «واکنش پکن نیز عمدتا یک تلافی نمادین خواهد بود و تاثیری بر مذاکرات تجاری نخواهد داشت.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟