قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۲ آبان

به گزارش رکنا، پس از آنکه اظهارات ترامپ در مورد توافق تجاری موجب کاهش امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به پایان قریب‌الوقوع جنگ تجاری شد و در حالی که تقویت ارزش دلار موجب کاهش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، نرخ فلز زرد امروز تغییر کمی داشت.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۴۵۸ دلار و ۵۹ سنت رسید، در حالی که نرخ فلز زرد در بازار امریکا با ۰.۴درصد افزایش به ۱۴۵۹دلار و ۱۰سنت رسید.

ترامپ در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در کلوب اقتصادی نیویورک گفت: مذاکره‌کنندگان چینی و امریکایی به فاز نخست توافق تجاری نزدیک هستند، اما وی جزییات جدیدی در مورد مذاکرات بیان نکرد.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه سی ام سی مارکتس گفت: «روند کاهشی نرخ طلا متوقف شده است. ترامپ از یک طرف گفت که توافق نزدیک است و از طرف دیگر گفت اگر توافقی به‌دست نیاید تعرفه‌ها را افزایش خواهد داد... این صحبت‌ها به وضعیت تجارت کمکی نکرد، بلکه موجب تقویت طلا شد».

وی افزود: حجم پایین معاملات در بازار طلا نشان‌دهنده احساس عدم قطعیت است؛ زیرا سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا واقعاً توافقی به‌دست آمد یا نه دچار تردید شده‌اند.

اما عاملی که مانع رشد نرخ طلا شد، افزایش ارزش دلار بود که در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود و سبب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند، گران شود.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی و در بورس وال استریت به‌دلیل افزایش نگرانی از به بن‌بست رسیدن مذاکرات تجاری شاهد کاهش بود. نرخ طلا از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل وضعیت آشفته اقتصادی و سیاسی حدود ۱۳درصد افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟