ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به اتحادیه اوراسیا/ ۸۰۰ کالا مشمول تعرفه ترجیحی

به گزارش رکنا، در رابطه با تأثیر موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا گفت: قطعا امضا این موافقتنامه تأثیر قابل توجهی در امر صادرات و واردات کشور خواهد داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا بیان داشت: با توجه به ارتباطات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با سایر کشور زمینه مبادلات تجاری خوبی برای ایران فراهم می‌شود و رشد خوبی برای تجارت کشور قابل پیش‌بینی است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا حدود هزار میلیارد دلار است، افزود: ارتباط تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه ظرفیت 100 میلیارد دلاری برای صادرات فراهم خواهد کرد.

آل اسحاق گفت: در حال حاضر بیش از 800 کالا برای طرفین مشمول تعرفه ترجیحی شده است و احتمالا در آینده تعداد این کالاها افزایش می‌یابد.

موافقتنامه موقت ترتیبات منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان ماه امسال اجرایی شد، این موافقتنامه شامل 862 قلم کالا است که 502 قلم از آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است و 360 قلم هم ترجیحات اعطایی ما به اتحادیه اوراسیا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟