واریز وام ازدواج ۶۰ روز بعد از تقاضا به حساب زوجین

به گزارش رکنا، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: سال ۹۷، ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ مورد ازدواج در کشور انجام شده و تعداد طلاق‌های ثبت شده نیز ۱۷۵ هزار مورد بوده است.

او با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در سال ۹۷ برای مردان ۲۷.۴۷ و برای بانوان ۲۳.۳۵ سال بوده است، گفت: میانگین سن طلاق در خانم‌ها ۳۲ سال و در آقایان ۳۶ سال ثبت شده است.

او بیان کرد: به طور کلی و میانگین در سال ۹۷ از هر ۳ ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است.

تندگویان با بیان اینکه تا پایان تیر ماه امسال حدود ۴۹۰ هزار و ۷۴۹ متقاضی دریافت وام ازدواج بوده اند، گفت: تا پایان تیر ماه، ۲۸۱ هزار و ۵۴۹ نفر نیز وام ازدواج دریافت کردندو میانگین زمانی دریافت وام نیز ۴۵ الی ۶۰ روز است.

تندگویان با بیان اینکه در سال ۹۷، در ۱۲۹ استان محروم کارگاه‌های لازم برای آموزش‌های ازدواج به صورت رایگان برگزار شد، ادامه داد: این رقم در سال ۹۸ برابر با ۹۶۲ کارگاه بوده که در ۲۰ استان و ۲۳۰ شهرستان برگزار شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۹ هزار نفر نیز در سال ۹۸ تحت پوشش مشاوره رایگان برای ازدواج قرار گرفته اند، بیان کرد: ۴۷۹ هزار مربی متخصص در حوزه کارگاه‌های ازدواج و مشاوره ازدواج آموزش دیده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟