هفته مورد عجیب بورس تهران/ افت ۵ رقمی شاخص در یک روز

به گزارش رکنا، در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸، شاخص کل با ۳۴۰۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۶۳۸ واحد کاهش معادل ۷.۲۹ درصد به رقم ۸۴ هزار و ۶۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول با ۱۱۲۸ واحد کاهش به رقم ۲۲۵ هزار و ۱۰۴ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۱۲۹۲۹ واحد کاهش عدد ۶۲۹ هزار و ۴۳۶ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰.۵ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۲.۰۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۵۷۵۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۰.۴۶ درصد کاهش یافت.

در ضمن تعداد ۱۶۴۹۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۱ میلیون و ۶۷۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۵.۶ درصد کاهش و ۴۸.۵ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۸۴ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۰۰۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و هردو با ۳۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۲ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱۹۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

ایسنا/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 510923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟