وزیر صمت خبر داد: دسترسی ایران به تکنولوژی‌ بروز در ساخت کشتی‌ها

به گزارش رکنا، رضا رحمانی صبح امروز در بازدید از شرکت‌های حوزه صنایع دریایی و کشتی‌سازی استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در صنایع کشور به ویژه صنعت‌دریایی وجود دارد، اظهار داشت: در ساخت انواع کشتی‌ها به تکنولوژی‌های به‌روز دسترسی پیدا کرده‌ایم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت استفاده نهادها، ارگان‌ها و مردم از تولیدات شرکت‌های داخلی، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما توسعه صنایع دریایی است که در برخی حوزه‌ها مانند حوزه تامین مالی و سفارشات مشکلاتی داریم که پیگیرهای لازم انجام شده و برنامه‌ها تبیین و ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: ظرفیت خوبی در استان‌های جنوبی مخصوصا بوشهر، هرمزگان و خوزستان وجود دارد که الان واحدهای فعالی داریم که می‌توانند با گرفتن سفارش بیشتر، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

رحمانی با تأکید بر اینکه باید توانمندی‌های داخلی کشور را باور کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به تولید و رونق داخلی راهبرد اصلی کشور در جهت مواجهه و حل مشکلات اساسی کشور مثل بیکاری جوانان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال واردات در بخش‌هایی که تولید داخلی وجود دارد را ممنوع کرده‌ایم، گفت: در زمینه صنایع‌دریایی مقوله تامین مالی، سفارش‌دهنده و تامین مالی هر کدام بحث جدایی است که با صندوق توسعه و نظام بانکی جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و برنامه تهیه و منابعی هم تامین شده است.

وی افزود: خود استفاده‌کنندگان مانند شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و شیلات با توجه به شرایط خوبی که ایجاد شده همه رغبت کرده‌اند که از صنایع داخلی استفاده کنند که توجه به تولید داخلی را باید تقویت کنیم و موانع را برداریم.

رحمانی با اعلام اینکه بسیاری از محصولات پتروشیمی که صادر می‌شود شبه‌خام است، ابراز کرد: در دنیا بیش از ۱۰ لایه صنعت در حوزه این محصولات ایجاد شده، اما ما دو یا سه لایه صنعت ایجاد کرده‌ایم. ارزش افزوده در صنایع پایین دستی و لایه‌های بعدی است.

وی تأکید کرد: استان بوشهر به طور طبیعی دارای مزیت ایجاد صنایع پایین‌دستی هست که ما هم پیگیری می‌کنیم در شهرستان‌های این استان برای جلوگیری از خام‌فروشی و تبدیل به ارزش افزوده بیشتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ایجاد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟