قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ / قیمت نفت صعودی شد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 38 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 58 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 33 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 53 دلارو 8 سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت مس و آلومنیوم در بازار لندن رشد قابل توجهی داشته است و با توجه به آمارهای ضعیف بخش تولید در هفته گذشته به نظر می رسد که قیمت کالاهای خام صنعتی تا حدی کاهش خواهد یافت.»

با توجه به در پیش بودن مذاکرات تجاری آمریکا و چین در روز پنجشنبه سرمایه گذاران در بازارهای مختلف با احتیاط بیشتری معامله می کنند، هرچند احتمال دستیابی به یک توافق جامع که به جنگ تجاری بین دو غول بزرگ اقتصاد جهان پایان دهد چندان بالا نیست.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «هرچند پیش بینی قطعی اینکه مذاکرات تجاری چگونه پیش خواهد رفت عملا غیر ممکن است، اما اگر تعرفه های دولت آمریکا به صورت بی قید و شرط متوقف شود، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.»

در عین حال اعتراضات در عراق و اکوادور به شرایط نامناسب اقتصادی تهدیدات جدی ای را متوجه عرضه جهانی نفت از سوی اعضای اوپک کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 508660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟