قیمت نفت با پیش‌بینی کاهش تقاضا کاهش یافت

با انتشار آمارهای ضعیف تولیدات صنعتی اروپا و ژاپن که تمرکز بازار را بر توجه به چشم‌انداز تیره تقاضا معطوف کرد و از بلاتکلیفی در مورد اختلال عرضه نفت عربستان دور کرد، قیمت نفت در معاملات امروز به 64.25 دلار کاهش یافت.

به نقل از رویترز، با انتشار آمارهای ضعیف تولیدات صنعتی اروپا و ژاپن که تمرکز بازار را بر توجه به چشم‌انداز تیره تقاضا معطوف کرد و از بلاتکلیفی در مورد اختلال عرضه نفت عربستان دور کرد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 58 سنت کاهش 64.19 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 45 سنت کاهش 58.19 دلار معامله شد.

میشائیل مک‌کارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای سی‌ام‌سی در سیدنی با اشاره به ارقام تولیدات صنعتی در اقتصادهای بزرگ اروپا و همچنین ژاپن گفت: «سوال در مورد تقاضا دوباره مورد توجه واقع شده است.»

«به همین دلیل است که فشار کاهشی بیشتری بر برنت نسبت به نفت خام آمریکا وجود دارد.»

با توجه به حمله 14 سپتامبر پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که تولید نفت این کشور را نصف کرد، هنوز قیمت نفت در سطح به نسبت بالایی در سال جاری قرار دارد.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان 75 درصد از تولید نفت از دست رفته خود را آغاز کرده و تا اوایل هفته آینده تمام تولید خود را ازسرمی‌گیرد اما وال استریت ژورنال گزارش داد که تعمیرات تاسیسات مورد هدف قرار گرفته ماه‌ها بیش از انتظار زمان می‌برد.

مایک تران، استراتژیست کالاهای اساسی در بازارهای سرمایه RBC در یادداشتی نوشت افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا به جای نفت عربستان و کاهش واردات نفت عراق از عراق به معنای این است که ذخایر نفت آمریکا می‌تواند کمتراز انتظار باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 505508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟