افت  قیمت مرغ!

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه سیر نزولی قیمت مرغ در بازار استمرار دارد، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی از افت ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده و ۵۰۰ تومانی مرغ گرم نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است که علت این موضوع را باید در ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا جست و جو کرد.

حجت از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به آنکه در ایام شهریور عمده خرید خانوار به مایحتاج لوازم دانش آموزی اختصاص می‌یابد، از این رو افت تقاضا بر قیمت مرغ در بازار تاثیر گذاشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به ازدیاد نسبی تقاضا در ایام پایان هفته همزمان با واریز حقوق کارمندی و کارگری و اختصاص بخشی از خرید به سمت اقلام مورد نیاز سبد خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ۴ تا ۵ درصد در بازار افزایش یابد.

به گفته وی، با توجه به عرضه مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار انتظار می‌رود که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر تصمیماتی اتخاذ کنند تا مرغداران بتوانند به تولید ادامه دهند چرا که هم اکنون مرغ با نرخ کمتر از ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است که این امر می‌توانند مشکلات متعددی در امر جوجه ریزی ایجاد کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟