رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاحیه پست برق شهرک صنعتی سفیددشت اظهار داشت: طی توافق با ترکیه تجارت برق با این کشور از سر گرفته می ‎شود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال از ۶۴۰ به یک هزار و ۲۸۰ مگابایت افزایش می‌ یابد ، گفت : در شش سال گذشته در مجموع ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور سرمایه گذاری شد.

وزیر نیرو ادامه داد: تا پایان امسال، در بخش تولید برق در ۱۳ استان کشور، ۲۰ نیروگاه حرارتی افتتاح خواهیم کرد.

اردکانیان گفت: امسال بالاترین سطح مدیریت مصرف را حدود سه هزار و ۸۰۰ مگابایت در اوج بار تابستان کاهش دادیم و ۱۵۰ هزار مگابایت ساعت انرژی بیشتر را به بخش صنعت عرضه کردیم.

۲۰ نیروگاه حرارتی در کشور تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد

وزیر نیرو گفت: ۲۰ نیروگاه حرارتی به ظرفیت سه هزار و ۲۲ مگاوات تا پایان امسال در بخش تولید برق در ۱۳ روستای کشور به بهره برداری خواهد رسید.

رضا اردکانیان بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۷۷ پروژه توزیع برق و آغاز عملیات ۷۳ پروژه شرکت برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امید است تمام دست اندرکاران فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی مصرف صحیح را سرلوحه قرار دهند، گفت: امسال با همکاری هم توانستیم سه رکورد مهم در صنعت برق کشور به دست آوریم و امید سال آینده این رکورد‌ها شکسته شود.

اردکانیان گفت: امسال بالاترین سطح مدیریت مصرف را با کمک دست اندرکاران به ویژه در صنایع خودرو، بخش‌های خانگی و تجاری داشتیم و حدود سه و ۸۰۰ مگاوات اوج بار تابستان بدون اختلال در تولید صنعتی کشور کاهش یافت و ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی بیشتر به بخش صنعت عرضه شد.

او ادامه داد: امسال با افزایش تولید و کاهش اوج بار، بیشترین میزان انرژی صادراتی به کشور‌های همسایه صورت گرفت که امیدواریم این روند توسعه یابد.

وزیر نیرو تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری استانی رو به توسعه بوده و بخش انرژی به عنوان زیرساخت اصلی تعیین کننده است که برای هر نوع سرمایه گذاری در جهت افزایش اشتغال مشکلی برای تامین انرژی نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: موضوع مهم آب که خواسته مسئولان استان است در دستور کار قرار داد و در جلسات امروز و در وزارت نیرو با مسئولان چهارمحال و بختیاری دنبال می‌شود.

اردکانیان خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری گفت: مصلحت تمام ما به عنوان شهروندان کشور این است که مرجعیت کارشناسی وزارت نیرو در تمام طرح‌ها، حفظ شده و توسعه یاید به این معنا اطمینان خاطر برای همگان از مسئولان تا شهروندان عادی، فعالان عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای فراهم باشد که در زمان‌های خشکسالی و ترسالی و ...، وزارت نیرو یک دستگاه کارشناسی است و کارشناسی بودن یک مرجع به معنای کافی بودن تمام اطلاعات نیست قطعا نیازمند یادگیری و به هنگام کردن اطلاعات و بازبینی تصمیمات در مقطع مناسب به جای خود هستیم.

او با بیان اینکه اطمینان برای مردم اهمیت دارد و اگر تردیدی هست باید به کمک هم برطرف شود و فعالیت سیاسی و اجتماعی جای خود باشد، افزود: در سازمان اداری کشور، دستگاه‌هایی نیاز است تا حرف اول و آخر را در موضوعات کارشناسی بزنند اگر این این اطمینان دچار خدشه شود باید چند برابر را انرژی گذاشت و همگان همواره با نگرانی زندگی کنند.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارم سعی ام در این زمینه است که حرف کارشناسی را بزنم، گفت: مسئول زشت و زیبای عملکرد تمام مدیران وزرات نیرو در کشور بوده و جوابگو هستم.

وزیر نیرو گفت: اگر مداخله در محدوده اختیار صورت گیرد طبیعتا منجر به اختلال در مسئولیت خواهد شد لذا باید اختیارات متناسب باشد.

دو برابر شدن احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فارسان گفت: احداث تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب در کشور دو برابر شده است.

وزیر نیرو افزود: هر ۴۰ روز یک تصفیه خانه فاضلاب در کشور بهره برداری می‌شود و تصفیه‌ خانه فارسان به عنوان ۲۲۶ طرح تصفیه خانه فاضلاب نیز وارد مدار بهره برداری شد.

اردکانیان، اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب را از شاخص‌های توسعه یافتگی در جهان دانست و اضافه کرد: این موضوع با جدیت در کشور پیگیری می‌شود و بازچرخانی آب با استفاده از فناوری‌های نوین در دستورکار قرار داده شده است.

او همچنین کنترل کیفی آب شرب را جزو خط قرمز‌های وزارت نیرو بیان کرد و گفت: حفاظت از مخازن و شبکه‌های انتقال آب در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

اردکانیان افزود: ایمن سازی، مهندسی ساختمان و حفاظت و ایمنی مخازن و کانال‌ها از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه است.

وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۲۵۹ طرح وزارت نیرو در استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که در مجموع به صورت میانگین از پیشرفت ۵۳ درصدی برخوردار شده است.

اردکانیان ادامه داد: شاخص بهره‌مندی شهر‌های چهارمحال و بختیاری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب۶۲ درصد است در حالی که این عدد در کشور ۵۱ درصد است.

بهره برداری از ۷۷ طرح توزیع برق چهارمحال و بختیاری

در حاشیه آیین افتتاح پست ۶۳ کیلووات شهرک صنعتی سفیددشت، ۷۷ طرح توزیع برق چهارمحال و بختیاری نیز با حضور وزیر نیرو به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل برق رسانی روستایی، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع، بهینه سازی شبکه و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، نصب کنتور‌های هوشمند، توسعه شبکه فشار ضعیف و متوسط و توسعه شبکه روشنایی شهری و روستایی بودند.

برای تکمیل این تعداد طرح، ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

همچنین در این آیین عملیات احداث ۷۳ طرح برقی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال شامل برق‌رسانی به روستا‌های فاقد برق، بهینه سازی شبکه و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار و افزایش ظرفیت پست‌های توزیع در استان آغاز شد.

دسترسی پنج میلیون و ۹۰۰ هزار روستایی به آب لوله کشی

رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی شهرستان خانمیرزای استان چهارمحال و بختیاری گفت: در گذشته ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به آب لوله کشی دسترسی داشتند، اما این تعداد هم اکنون به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و بهداشتی متصل می‌شود افزود: تا پایان دولت دوازدهم جمعیت روستایی بهره‌مند از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

اردکانیان اضافه کرد: از این پس همپا با آبرسانی روستایی، به موضوع فاضلاب روستایی نیز توجه می‌شود.

او ادامه داد: در طرح آبرسانی به روستا‌های شهرستان خانمیرزا، جمعیت ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفری روستا‌های این شهرستان به آب شرب دسترسی پیدا می‌کنند که در مجموع به ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟