رونق اقتصادی با حذف کاغذبازی

به گزارش رکنا ، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در جریان سفر به استان اردبیل و در جلسه شورای اداری گفت: برخی دستگاه‌ها با تعلل و حتی بیش از یک ماه تاخیر در صدور مجوز‌ها اقدام می‌کنند در حالی که در کشور‌های پیشرفته در طول ۲۴ ساعت انجام می‌شود در واقع کاهش و حذف کاغذبازی باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

او افزود: مسئولیت‌ها و موقعیت‌های اجتماعی کوتاه مدت ارزش ناراضی کردن خلق الله را ندارد و با تلاش مضاعف سعی بر گشایش و حل مشکلات و دغدغه‌های مردم را اولویت کاری خود قرار دهیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مسئولان مراقب لغزش و اشتباهات لحظه‌ای باشند افزود: مسئولان با توجه به موقعیت و شرایط خدمتی باید بیش از دیگران مراقب رفتار‌های خود شوند تا در انجام امور گرفتار روزمرگی و شرایط عادی دچار نشوند.

آوایی اظهار کرد: مسئولان در کنار مردم باید در انجام امور صبر همراه با ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهند و سعه صدر مب توان بر مشکلات فایق آمد.

او با اشاره به اینکه دولت دوازدهم تمام تمرکز خود را بر کاستن از مشکلات مردم معطوف کرده است افزود: دولت از انجام کار‌های قانونی و مشروع در حل مشکلات مردم و دغدغه فکری آن‌ها فروگذار نخواهد شد.

وزیر دادگستری گفت: تلاش برای ثبات بازار، مثبت کردن رشد اقتصادی، تمرکز روی افزایش صادرات غیرنفتی و تقویت رشد تولید داخلی از دیگر برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای ۲ سال آینده است.

آوایی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌ها دولت را بی رحمانه تخریب می‌کنند افزود: دولت تدبیر امید مورد حملات نیشدار برخی رسانه‌ها قرار می‌گیرد و کار‌های انجام شده طوری زیر سوال می‌رود انگار هیچ کار مثبتی در این چند سال انجام نشده است.

او افزود: بیکاری و وضعیت معیشتی بسیاری از خانواده‌ها در کشور با مشکل مواجه است و با اخلاص، صبر، با هم بودن و قرار گرفتن در زیر پرچم، ولی فقیه از این شرایط با سرفرازی عبور می‌کنیم.

وزیر دادگستری افزود: وظیفه همه ما دست اندرکاران و فعالان در دستگاه قضایی حفظ آبروی افراد است.

آوایی ادامه داد: تصمیم‌گیری و یا صدور یک حکم اشتباه و یا زدن یک پارچه نوشته بر مغازه یک بازاری می‌تواند حیثیت و اعتبار ده‌ها ساله او را ببرد.

او تاکید کرد: چشم پوشی از اشتباهات و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و مجرمان از وظایف مسوولان است و باید آدم سالم همواره احساس آرامش و امنیت کند و یک فرد ناسالم همواره دغدغه و اضطراب از مجازات داشته باشد.

وزیر دادگستری گفت: دولت در این شرایط سخت اقتصادی با پشتکار وزرای کارآمد رقابت خدمت را در پیش گرفته تا این شرایط سخت را برای مردم تا حدودی تسهیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟