کریمی: 35 درصد کالای وارداتی قاچاق بوده و فقط 4 درصد آن کشف می‌شود

به گزارش رکنا، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: باید برای پیشگیری از قاچاق اقدامات اساسی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از منشاءهای قاچاق، قیمت ارز است افزود: در طول سال گذشته مشاهده کردیم که به واسطه تخصیص ارز 4200 تومانی چه بلایی بر سر کالای اساسی رخ داد و منجر به ایجاد رانت شد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: از سال 97 شاهد معکوس شدن جریان قاچاق از واردات به صادرات هستیم.

وی اظهار داشت: سیاست‌ها و رویکردهای دولت منشا دیگر قاچاق است زیرا متاسفانه دولت به گونه‌ای عمل کرده و می‌کند که زمینه تشویق قاچاق فراهم می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: 30 تا 35 درصد کالای وارداتی قاچاق است که فقط 4 درصد کالای قاچاق کشف شده و متاسفانه 95 درصد کالای قاچاق وارد بازار می‌شود.

کریمی اظهار داشت: مبادلات بانکی افراد باید رصد و پایش شود و چرا باید هر فرد چند شماره حساب و چندین کارت بانکی داشته باشد لذا باید بانک مرکزی تدابیری بیندیشد که هر فرد نهایتا یک حساب داشته باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: باید ساختار‌ها را اصلاح کنیم و فرایندها را به گونه‌ای تغییر دهیم که بتوانیم کار پایش و رصد کالا را پنهانی انجام دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟