خسارت بارندگی‌ها به بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی زنجان

سجاد صنعتی‌منفرد اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تأکیدات استاندار زنجان بر آغاز هر چه سریع‌تر روند بازسازی مناطق خسارت‌دیده، ستادهای بازسازی در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان برای جبران خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر به تصویب رسید.

این مسئول ادامه داد: با تشکیل این ستاد از سوی بنیاد مسکن در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان، امر بازسازی واحدهای آسیب‌دیده با سرعت بیشتری انجام می‌شود و برای انجام سریع بازسازی، ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیده، ستاد بازسازی برای جبران خسارات در این شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان در بارندگی‌های اخیر آسیب دیده‌اند و نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد، گفت: هدف از تشکیل این ستاد، هماهنگی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با هدف انجام سریع بازسازی، ساخت و تعمیر منازل برای پایان به‌موقع آسیب‌ها است.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: بلافاصله پس از بارش‌ها، ۲۵ گروه در قالب ۳۵ نفر ارزیاب و ۴ نفر سرگروه ارزیابی از سوی بنیاد مسکن استان برای ارزیابی و شناسایی مناطق حادثه‌دیده اعزام شدند.

وی یادآور شد: ۵۱۶ واحد شهری و ۳۱۳۶ واحد روستایی و در مجموع ۳۶۵۲ واحد مسکونی در سطح استان بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند که نیاز به احداث دارند. همچنین ۱۱۵ واحد شهری و ۱۷۴۲ واحد مسکونی روستایی در سطح استان زیر ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند که نیاز به تعمیر دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آواربرداری از برخی واحدهای مسکونی آغاز شده و ۱۲ واحد تجاری شهری و ۵ واحد تجاری روستایی نیاز به احداث دارد. همچنین لوازم خانگی و معیشتی ۱۳۳ خانوار نیز بر اثر بارندگی‌های اخیر در استان، دچار خسارت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟