انجمن های قطعه سازی می توانند اقدامات موثری را در راستای برطرف شدن مشکلات صنعت خودرو انجام دهند، چرا که در بهترین دوران صنعت قطعه سازی قرار داریم، لذا امیدوارم دو انجمن اصلی قطعه سازان بتوانند در این راستا گام بردارند.

گردش مالی صنعت قطعه سازی در سال 96 بیش از 150 هزار میلیاردتومان بوده است.

با در نظر گرفتن بازار خدمات پس از فروش این رقم در حال حاضر بیش از 300 هزار میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نیاز نیست بر سر آن دعوا کنیم چرا که همه می توانند در این بازار سهیم باشند.

دو خودروساز حدود 200 هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه دارند، اگر متوسط قیمت هر خودرو را 50 میلیون تومان در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که سرمایه ای معادل 10 هزار میلیارد تومان کف کارخانه ها خوابیده و این در حالی است که خودروسازان برای تامین مالی با مشکل روبه رو هستند.

با برنامه ریزی درست طی یک دوره سه ماهه می توان خودروهای کف کارخانه ها را تکمیل کرد، باید طی یک مقطع سه ماهه فشار از روی خودروسازازان برداشته شود تا بتوانند عدد مکانیکی تولید را کاهش دهند و خودروهای کف کارخانه را کامل کنند.

اگر واگذاری سهام خودروسازان باید انجام شود زمان آن فردا است، وقتی زمان طولانی شود، مطمئناً کار به نتیجه نخواهد رسید.

حضور دولت در صنعت خودرو در سالهای 68 تا 82 به خاطر دوران پس از جنگ الزامی بود، اما بعد از جنگ باید از این صنعت خارج می‌شد، اما این موضوع اجرایی نشد و اکنون هم به نظر نمی رسد این کار تا سال 99 هم انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟