کاهش 30 درصدی بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی

سیاوش امیر مکری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پس از عقد تفاهمنامه بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، این شرکت با هدف کمک به توسعه هوانوردی کشور و وفق ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۶۳ وصول بدهی از درآمد‌های دولت و مصرف آن در موارد معین پیشنهاد اعمال تخفیف تا سقف ۳۰ درصد بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی را به مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد.

امیرمکری افزود: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از توسعه هوانوردی عمومی کشور با این پیشنهاد موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فعالان حوزه هوانوردی عمومی دارای پرنده زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم از تاریخ ابلاغ این مصوبه (۱۲ خرداد ۹۸) می‌توانند از تخفیف لحاظ شده برای توسعه فعالیت‌های خود بهره‌مند شوند.

منظور از هوانوردی عمومی تمام پرواز‌های غیرنظامی غیر از حمل و نقل هوایی برنامه ریزی شده و همچنین آن دسته از پرواز‌های برنامه ریزی نشده است که با هدف تجاری انجام می‌شوند.

پرنده‌هایی که در هوانوردی عمومی استفاده می‌شود می‌تواند از گلایدر تا جت‌های پیشرفته متغیر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟