احتمال عدم پیروی هند و ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش رکنا ؛ هند روز پنج‌شنبه اشاره کرد: تعهدی ندارد که از ممنوعیت‌های آمریکا علیه خرید نفت ایران پیروی کند و در عین حال، ترکیه نیز اعلام کرده است که احتمالا این کار را نخواهد کرد.
راویش کومار، سخنگوی وزارت خارجه هند، روز پنج‌شنبه در مورد پاسخ هند به تحریم‌های آمریکا گفت: «صراحتا، برای من، پاسخ مستقیم به این پرسش دشوار است.»
کومار به خبرنگاران گفت: این تصمیم شامل «ترکیبی از عوامل مختلف»، از جمله امنیت انرژی و ملاحظات تجاری است. سوشما سواراج، وزیر خارجه هند سال گذشته گفت، هند تنها از تحریم‌های سازمان ملل و نه تحریم‌های یکجانبه پیروی می‌کند.
هند که بیش از 10 درصد نفت خود را از ایران وارد می‌کند، با پیش‌بینی سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا، خود را برای افزایش خرید از جاهای دیگر آماده کرده است، اما دهلی‌نو در فکر تعمیق روابط اقتصادی با تهران است. دو کشور در حال کار با یکدیگر برای توسعه بندر چابهار هستند و هند فعالیت در این بندر را در ماه ژانویه آغاز کرده است.
مولود چاوش‌اغلو به خبرنگاران گفت: «به نظر می‌رسد برای ما امکان نداشته باشد که منابع واردات نفت مان را در کوتاه مدت متنوع سازیم.»
ترکیه تا ماه می، برای نیمی از واردات نفت خود به ایران وابسته بود.
چاوش‌اغلو گفت: به منظور وارد کردن نفت از کشورهای دیگر، «ما مجبور هستیم فناوری پالایشگاه‌های خود را تجدید کنیم.» بسیاری از پالایشگاه‌های ترکیه برای نفت با سولفور بالا مانند نفت ایران طراحی شدند.
چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران، ماه گذشته اعلام کرد با تحریم‌ها مقابله می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین قطعا با تحریم‌های یکجانبه مخالف است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟