دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در عراق راه‌اندازی می‌شود

در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، برای نخستین بار نشستی میان مدیران ارشد وزارت نفت عراق با سازندگان تجهیزات صنعت نفت با حضور محمود عبدالامیر هاشم، معاون وزیر نفت عراق، رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی، ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران و سازندگان تجهیزات نفتی، به‌منظور بررسی راهکارهای تسهیل راه‌اندازی دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در عراق برگزار شد.

قلمبر دزفولی، با بیان اینکه نشست یادشده به‌منظور ارتباط بین سازندگان داخلی ایران با صنعت نفت عراق برگزار شد، افزود: حدود سه سال است که به دنبال اجرایی کردن این هدف بودیم، زیرا سازندگان ایرانی در این زمینه به‌صورت مستقل عمل کرده و در عراق حضور داشتند، هم‌اکنون به دنبال این هستیم تا پایان امسال دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ایران را به نمایندگی از وزارت نفت ایران در عراق راه‌اندازی کنیم.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران افزود: به دنبال راهکارهایی هستیم تا سازندگان ایرانی با بخش خصوصی عراق همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت مسئول ارتباط بین سازندگان صنعت نفت ایران و وزارت نفت عراق خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه سازندگان ایرانی گواهینامه بین‌المللی ندارند، در حال همکاری با وزارت نفت عراق هستیم تا شرکت‌هایی که به تایید شرکت ملی نفت ایران می‌رسند توسط وزارت نفت عراق هم تایید شوند.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران افزود: به این ترتیب شرکت‌هایی که به تایید شرکت ملی نفت ایران برسند می‌توانند در پروژه‌هایی که وزارت نفت عراق اجرا می‌کند حضور داشته باشند.

محمود عبدالامیر هاشم، معاون وزیر نفت عراق نیز در حاشیه این نشست بر توسعه روابط دو کشور در صنایع نفت باتوجه به وجود میدان‌های مشترک نفت و گاز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سازندگان ایرانی محصولات با کیفیت بالا تولید می‌کنند، انتظار داریم همکاری دو کشور در صنعت نفت افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟