هلندی‌ها با وجود تحریم‌ها به همکاری با صنعت نفت ایران ادامه می‌دهند

خسرو سالور، مسئول پاویون هلند در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت: با وجود کارشکنی دولت آمریکا و نگرانی بانک‌های هلندی، شرکت‌های هلندی همچنان در صنعت نفت ایران حضوری فعال دارند.

وی افزود: شرکت‌های هلندی به صورت‌های مختلف با صنعت نفت ایران همکاری می‌کنند و بسیاری از آنها اکنون به‌طور مستقیم در بازار ایران فعال هستند.

این کارشناس همچنین اعلام کرد که دولت هلند از همکاری شرکت‌های این کشور با صنعت نفت ایران جلوگیری نمی‌کند و به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم پایبند است.

سالور همچنین درباره حضور شرکت‌های هلندی در ایران گفت: دو شرکت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت تهران غرفه گرفته‌اند و مؤسسه داچ انرژی سولوشنز (Dutch Energy Solutions) نیز در نمایشگاه حضور دارد و بقیه شرکت‌ها به صورت بازدیدکننده بوده‌اند و 13 شرکت هلندی در غرفه ما حضور داشته‌اند.

به گفته وی، مؤسسه داچ انرژی سولوشنیز زیر نظر وزارت اقتصاد و دو اتحادیه نفتی در هلند فعالیت می‌کند و در زمینه‌های گوناگون، از جمله انتقال فناوری و برگزاری دوره‌های آموزشی، با ایران همکاری دارد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) تا روز شنبه (14 اردیبهشت ماه) در محل نمایشگاه‌ بین المللی تهران برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟