واردات خودرو در سال ۹۸ آزاد نخواهد شد

به گزارش رکنا ؛ سید مهدی نیازی با بیان این که آزادسازی خودرو‌های دپو شده طبق مصوبه هیات وزیران در حال انجام است، اظهار کرد: تا الان هیچ مصوبه جدیدی به ما ابلاغ نشده است.
‌‎مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات درباره پروسه آزادسازی این خودرو‌ها از گمرک توضیح داد: خودرو‌هایی که در گمرک دارای قبض انبار هستند دو گروه‌اند یا ثبت سفارش بانکی داشته و یا ثبت سفارش بدون انتقال ارز داشته اند؛ آن‌هایی که بدون انتقال ارز هستند باید قبض انبار ۱۶/۵ به قبل داشته باشند تا خودروهایشان با ثبت سفارش جدید ترخیص شود و آن‌هایی که ثبت سفارش بانکی داشته‌اند، اگر تا تاریخ ۱۶/۱۰ قبض انبار داشته باشند، ثبت سفارش آن‌ها تمدید و خودرو آن‌ها ترخیص می‌شود که البته این فرایند شامل چند مرحله است.
‌‎نیازی اضافه کرد: بعد از درخواست متقاضی، دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط فنی خودرو‌ها را بررسی می‌کند، اگر متقاضی غیر نمایندگی باشد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آن را چک می‌کند و بعد از این دو مرحله، ثبت سفارش تایید شده وارد پروسه بانکی برای اظهار منشا، پرداخت مابه التفاوت تا سقف سنا (برای ثبت سفارش‌های بانکی) و سایر مراحل مرتبط با بانک می‌شود.
‌‎نیازی ادامه داد: در مرحله بعد متقاضی با اظهار به گمرک مراحل تشریفات گمرکی را طی می‌کند و در مرحله آخر قبل از ترخیص تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای بررسی قرارداد واردکننده با خریدار انجام در صورت تایید سازمان مذکور، خودرو از گمرک ترخیص می‌شود.
‌‎به گفته نیازی، بیش از ۵ هزار خودرو تا کنون ثبت سفارش شده‌اند که در مراحل مختلف این پروسه قرار دارند و از نظر وزارت صنعت مشکلی برای ترخیص ندارند.
‌‎همچنین نیازی در خاتمه تاکید کرد به هیچ عنوان برنامه‌ای برای واردات خودرو در دستور کار نیست و واردات خودرو کماکان ممنوع می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟