دلار در بازارهای جهانی به عقب رانده شد

پوند که در روز چهارشنبه با رسیدن به ۱.۳۳۸۰ دلار در بالاترین سطح ۹ ماه اخیر خود قرار گرفته بود، در معاملات امروز و بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه به ازای ۱.۳۲۵۲ دلار مبادله شد. با این حال ارزش پوند در برابر دلار با وجود مسائل پیش آمده بر سر نحوه خروج انگلیس از ابتدای اروپا در مقایسه با ماه ژانویه ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

ین ژاپن پس از آنکه بانک مرکزی این کشور در تصمیمی که از قبل انتظارش می‌رفت نرخ بهره را در سطح منفی ۰.۱ درصد نگه داشت، با عقب نشینی از سطوح ضعیف ثبت شده در روز چهارشنبه بار دیگر به کانال ۱۱۱ ین بازگشت به گونه‌ای که هر دلار به ازای ۱۱۱.۶۴۵۹ ین مبادله شد.

همچنین پس از آنکه استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا- اعلام کرد دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین که قرار بود اواخر این ماه برگزار شود فعلاً برگزار نخواهد شد، ارزش دلار در برابر یوان چین کاهش یافت و هر دلار به ازای ۶.۷۱۳۹ یوان مبادله شد. وین تین- کارشناس مسائل ارزی در مؤسسه " براون برادرز"- گفت: فکر می‌کنم روی هر دو طرف فشارهایی برای رسیدن به توافق وجود دارد اما این فشارها احتمالاً تعیین کننده قواعد بازی نخواهند بود.

یورو که در مبادلات امروز بهترین عملکرد را داشت و ارزش آن در برابر تمام همتایانش بالا رفت به ازای ۱.۱۳۲۰ دلار مبادله شد که در مقایسه با روز قبل، ۰.۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. دلار استرالیا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ازای ۰.۷۰۸۳ دلار آمریکا مبادله شد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۰۸۶۴ روپیه هند، ۱.۳۳۰۹ دلار کانادا و ۱.۰۰۴۰ فرانک سوئیس مبادله شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 464543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟