به گزارش رکنا، سعید راد مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: صادرات سیب و پرتقال تا ۱۵ فروردین ممنوع است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: پیشنهاد داده ایم ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال به خاطر در پیش بودن ماه مبارک رمضان تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه میادین میوه و تره بار تا ۲۹ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب بی وقفه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: فقط در روز ۲۹ اسفند خدمات سازمان میادین تا ۶ عصر خواهد بود.

راد با اشاره به اینکه روز اول و دوم فروردین میادین تره بار تعطیل هستند و روز سوم فروردین هم فقط میادین اصلی فعالند، تصریح کرد: از روز پنجم به بعد همه میادین خدمات ارائه خواهد داد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعداد مشتریان ما ۳۰ درصد رشد داشته که علت آن وضعیت اقتصادی و ارائه خدمات مطلوب بود.

راد با بیان اینکه سازمان میادین وظیفه خود می‌داند که همیشه در کنار مردم باشد، گفت: مدت‌هاست که جلسات متعددی برگزار کردیم تا تخفیفات خود در میادین میوه و تره بار را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

وی در خصوص میزان تخفیفات انواع میوه در سازمان میادین و تره بار نسبت به سطح شهر اظهار کرد: قیمت میوه ۳۵ تا ۴۰ درصد کمتر از سطح شهر و قیمت فرنگی‌جات مانند گوجه و سیب زمینی هم ۳۰ درصد کمتر از سطح شهر و قیمت حبوبات هم ۲۲ درصد کمتر از سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۴ بازار به میادین میوه و تره بار اضافه می‌شود، اظهار کرد: هر مقدار که به ما گوشت و مرغ بدهند نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنیم و اگر هم ندادند به صورت داخلی عرضه می‌کنیم.

راد با اشاره به اینکه در تأمین و توزیع گوشت تابع سیاست‌های دولت هستیم، تصریح کرد: هر مقدار که به ما گوشت بدهند در سطح میادین شهر توزیع خواهیم کرد و تمام تلاش ما این است که در سبد خانوار نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۶۵ غرفه در میدان مرکزی میوه و تره بار فعال هستند، گفت: روزانه ۱۶ هزار تن میوه وارد این میدان می‌شود و میوه تهران و ۶ استان کشور را تأمین می‌کند.

راد خاطرنشان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت در میدان میوه و تره بار پلیس راهور، پلیس آگاهی، پلیس مواد مخدر و پلیس امنیت در اینجا مستقر هستند تا کسب و کار غرفه داران به آسانی انجام شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سیستم تناژ را میدان مستقر کرده‌ایم، گفت: ما به طور روزانه آمار ورود میوه به این میدان را رصد می‌کنیم.

وی در ادامه گریزی هم به پسماند‌های میوه و تره بار زد و گفت: زباله‌هایی که در اینجا تولید می‌شوند متفاوت هستند و ما بسیاری از آن‌ها را به دامداری‌ها می‌فروشیم.

راد بیان کرد: گروهی از دانشجویان دانشگاه امبیرکبر در حال مطالعه هستند تا از زباله‌های سازمان میادین به منظور تهیه کمپوست و خوراک دام استفاده کنند و در حال حاضر عملیات آزمایشی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در خصوص میوه‌های وارداتی گفت: در حال حاضر دولت تنها به نارنگی مجوز واردات داده است و از لحاظ میوه و سبزیجات هم مشکلی نداریم.

وی با تأکید بر ارزان بودن قیمت میوه در سازمان میادین اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود به خاطر اختلاف قیمت موجود مردم به صورت کارتنی خریداری کنند.

راد خاطرنشان کرد: یک نرم افزار بازار روز همراه هم طراحی شد تا شهروندان از این طریق نوع میوه‌های موجود در هر یک از میادین را به همراه قیمت آن‌ها مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود کامیون‌های آلاینده به میدان میوه و تره بار مرکزی گفت: با نصب دوربین‌های پلاک خوان مشکل معاینه فنی این خودرو‌ها هم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت در سطح میادین میوه و تره بار ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از سطح شهر است، اظهار کرد: ما ۵۳ نقطه را معرفی کردیم و به هر میزانی که به ما سهمیه بدهند در این نقاط توزیع می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟