قیمت جهانی نفت امروز

به گزارش رکنا، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 32 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 56 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز 30 سنت معادل نیم درصد افزایش داشت و به 65 دلار و 4 سنت رسید.

به رغم این افزایش ها، پس از آنکه آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی در آسیا و اروپا و احتمال سرایت آن به اقتصاد آمریکا را شدت بخشید، رشد قیمت ها محدود بود.

بنجاین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور در این باره گفت: «کاهش پیش بینی ها از رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.»

در سال جاری میلادی و به دلیل کاهش تولید های اوپک و متحدانش بازار نفت به طور کلی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است. اوپک و متحدانش متعهد شده اند که به منظور برقراری توازن در بازار تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

اوپک قرار است روزهای 17 و 18 آوریل در وین تشکیل جلسه دهد. همچنین یک نشست دیگر برای روزهای 25 و 26 ژوئن برنامه ریزی شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، خیلی زود است بخواهیم در نشست ماه آوریل سیاست کاهش تولید اوپک و متحدانش را تغییر دهیم.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت گزارش موسسه بیکر هاگز بود که نشان داد تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته با 9 مورد کاهش به 834 سکو رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟