کمبودی در عرضه میوه بازار شب عید وجود ندارد/کاهش ۳ درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار

به گزارش رکنا، حسن صابری رئیس اتحادیه برفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه بازار شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه‌ها نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت در بازار وجود ندارد.

وی افزود: پیرو محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغ شده، صادرات سیب درختی و پرتقال از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع بوده که این ممنوعیت در روز‌های اخیر، کاهش ۲ تا ۳ درصدی سیب و پرتقال در بازار را به همراه داشته است.

صابری واردات نارنگی برای تنظیم بازار را امری ضروری دانست و گفت: هم اکنون مقداری نارنگی در جنوب کشور تولید می‌شود که میزان محدود عرضه نسبت به تقاضا عامل اصلی گرانی است، از این رو پیشنهاد واردات نارنگی را به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دادیم که متاسفانه مجوزی برای واردات آن صادر نشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: طبق روال همه ساله در بازار شب عید میزان عرضه نارنگی نسبت به تقاضا کمتر است که به همین خاطر قیمت نارنگی بندری همیشه بالاست و تنها عده‌ای خاصی از مردم توان خرید آن را دارند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته بخشی از نارنگی کشور از طریق قاچاق و صادرات رسمی تامین می‌شد که امسال به سبب نوسان نرخ ارز، قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

صابری با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه کیوی در بازار شب عید وجود ندارد، بیان کرد: علی رغم افزایش چشمگیر صادرات، کمبودی در عرضه کیوی به سبب رشد ۵ تا ۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود ندارد.

کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصولات صیفی در روزهای اخیر

این مقام مسئول از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی صیفی جات نسبت به روز‌های گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون مناطق جنوبی کشور تامین کننده صیفی و سبزی بازار داخل هستند که کمبود عرضه در برابر تقاضا نوساناتی را در بازار به همراه داشت که با برداشت محصول از مناطق دیگر به‌تدریج قیمت در بازار کاهش می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون عمده خیار موجود در بازار گلخانه‌ای است که به سبب کمبود، قیمت دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است که با عرضه خیار بوته‌ای در ایام پایانی سال بازار به تعادل خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟