قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد

به گزارش رکنا، س راهور ناجا افزود: 12 هزار راهدار و 2 هزار ماشین آلات در آمادگی کامل به سر می برند و در نوروز به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

وی درخصوص آزادراه تهران شمال نیز گفت: آزادراه تهران شمال منطقه یک از اتوبان همت تا شهرستانک در تابستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اسلامی افزود: رفع سه هزار و 300 نقطه پرحادثه که نیمی از آنها حوادث سنگین داشته اند، در اولویت اول وزارت راه بوده است. آشکارسازی نقاط پرحادثه نیز در دستورکار قرار گرفته که در نوروز امسال این اقدام صورت می گیرد.

* 500 کیلومتر از راه ها با نصب علائم زیربار ترافیکی می روند

وزیر راه و شهرسازی گفت: 500 کیلومتر از راه های کشور که لاین دوم مسیرهای برونشهری است، در نوروز با نصب علائم و خط کشی زیربار ترافیکی می روند.

اسلامی افزود: هوشمندسازی جاده ها یک اقدام ضروری است بر این اساس 2 هزار دوربین نظارتی و ثبت تخلف در سال آینده در جاده های کشور نصب و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است؛ آمار برخط ظرفیت جاده ها هم اکنون موجود است که این امر می تواند ضمن شناسایی نقاط بحرانی در مدیریت راه ها، بسیار موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث استراحتگاه ها با اولویت 30 کیلومتری شهرها در جاده های کشور ایجاد می شود؛ در این زمینه فراخوان برای سرمایه گذاران نیز داده شده است.

اسلامی افزود: دریافت عوارض در آزادراه تهران - ساوه و قزوین - رشت تا پایان سال الکترونیکی می شود و پرداخت نقدی در آنها متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال هزار و 300 کیلومتر راه روستایی به جاده های کشور اضافه شده است و در آنها به دلیل نوع هندسه مسیر امکان تردد با سرعت بالا وجود ندارد.

* خودروهای کاروان های راهیان نور باید استاندارد لازم را داشته باشند

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کاروان های راهیان نور باید نکات ایمنی را رعایت کنند و خودروهای آنها حتما باید استانداد لازم را داشته باشد.

وی افزود: شعار نوروز امسال پرهیز از خطر و آرامش در سفر است و پلیس تمام تلاش خود را در راستای تامین امنیت جاده ها انجام می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تصادف دسته جمعی در نوروز سال های گذشته نداشتیم و بیش از 75 درصد تصادفات در جاده های برونشهری اتفاق افتاده است و بیش از 60 درصد تصادفات برونشهری در 30 کیلومتری شهرها بوده است.

سردار مهری ادامه داد: 27 درصد تصادفات فوتی و جرجی در پنج هزار و 400 نقطه حادثه خیز رخ داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟