به گزارش رکنا، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از آشیانه شماره 2 هواپیمایی ایران ایر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با وجود تاکید شما مبنی بر ممنوعیت پرواز چارتری اما همچنان این نوع پروازها از سوی شرکت‌های چارتری فروخته می‌شود گفت: فروش بلیط پروازهای چارتری بدون بسته تخلف است و شرکت‌ها باید به همراه یک بسته سفر این پروازها را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط ایکائو و یاتا، چاتر کسی است که مسافر دارد و با استفاده از یک بسته سفر اقدام به جابجایی مسافران می‌کند. اینکه ایرلاین‌ها به دلیل آنکه سیستم فروش بلیط ندارند نمی‌توانند پروازهای خود را به فروش برسانند و آن را در اختیار یک آژانس یا چارترکننده‌ای قرار می‌دهند و این شرکت چارترکننده با نرخ بالا بلیط را به فروش برساند تخلف است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اینکه اعلام شود پروازهای چارتری کنسلی ندارد و پول مردم را پس نمی‌دهند تخلف است. دی ماه امسال سازمان هواپیمایی کشوری به تمام شرکت‌ها یهواپیمایی اعلام کرده که از اول بهمن ماه فروش پرواز چارتری بدون بسته سفر ممنوع است در این راستا نیز به 6 شرکت اخطار داده‌ایم تا پروازهای چارتری خود را قطع کنند در غیر این صورت مجوز این پروازها در مسیری که به آن چارتر می‌کنند قطع خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟