به گزارش رکنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» که در جمع مدیران معاونت امور صنایع وزارتخانه سخن می گفت افزود: با تلاش معاونت امور صنایع و دستورات رئیس جمهوری در این بخش، با تعیین شدن تکالیف خودروسازان برای ایفای تعهدات خود به مشتریان، موضوع به خوبی مدیریت شد.

به گزارش ایرنا، سایپا در روزهای گذشته اعلام کرده بود که توانسته با میانگین تولید روزانه یک هزار و 168 دستگاه خودرو در هفته چهل و پنجم، نسبت به هفته های چهل و سوم و چهل و چهارم امسال رشد 19.8 درصدی تولید را رقم بزند.

این گروه خودروسازی درهفته چهل و سوم بطور میانگین 975 دستگاه در روز و در هفته چهل و چهارم بطور میانگین یک هزار و 95 دستگاه خودرو تولید کرد.

برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز امسال تا پایان دی ماه، 812 هزار و 979 دستگاه انوع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه ا پارسال 35.4 درصد کاهش نشان می دهد.

ضرورت نظارت دفاتر تخصصی بر فرآیند ثبت سفارشات

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نظارت دفاتر تخصصی در فرآیند انجام امور ثبت سفارشات در استان ها و رفع مسایل موجود در این بخش تاکید کرد و گفت: شاه بیت اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، صیانت از تولید و حفظ شرایط موجود با وجود مشکلات پیش آمده است.

رحمانی به ضرورت تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی تاکید و واقعی سازی نیاز این واحدها در همه زمینه ها بویژه در حوزه محصولات پتروشیمی را یاد‌آوری کرد.

وی تاکید کرد: باید از ابزارهای نظارتی برای پایش وضعیت مصرف مواد اولیه واحدهای تولیدی استفاده کرد و با به روز رسانی اطلاعات در سامانه بهین یاب، تثبیت فرآیند تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی به میزان نیاز واقعی را تضمین کرد.

این مقام مسئول همچنین گفت: با در اختیار داشتن اطلاعات مرتبط با مصرف آب، برق و گاز هر واحد تولیدی، امکان پایش واقعی وضعیت عملکرد شرکت ها و تصمیم گیری درخصوص دسترسی واحدها به مواد اولیه مهیا خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟