به گزارش رکنا، محمود حجتی در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: مقدار محدود تقریباً ۱۰ درصد از تولیدات گوشت را از خارج از کشور تأمین می‌کنیم.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.

وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: پشتیبانی لازم صورت گرفته است و ورود دام زنده به کشتارگاه‌های کنار مرز و کشتارگاه‌های کنار فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم صورت گرفته و گوشت به صورت لاشه سرد از مناطق آسیای میانه، قفقاز و برخی از مناطق دور دست با پرواز هوایی تأمین شده، گوشت منجمد نیز عمدتاً از برزیل وارد کشور شده است.

حجتی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم انجام شده است و گوشت وارداتی سهم کمی از میزان مصرف و تقاضا را دربرمی‌گیرد، بیان کرد: دیروز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور وزارت صمت، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم که طی آن مقرر شد که توزیع داخلی گوشت وارداتی به صورت هدفمند صورت گیرد.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: با این طرح گوشت به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و سیستم واسطه‌گری و نشتی‌ها از بین می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟