سرقت از راه‌آهن هم رده سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است

به گزارش رکنا، عابدین هادی‌نژاد امروز در مراسم راه‌اندازی درزین ریلی پلیس اظهار داشت: شهریورماه امسال بود که به دلیل سرقت برخی ادوات خط آهن تهران -قم در کیلومتر ۴۶ سانحه‌ای برای قطار باری رخ داد و سه لکوموتیو سنگین و ۶ واگن باری به صورت کامل از خط خارج شدند و خط ریلی تهران - قم - اهواز - خرمشهر مسدود شد.

وی افزود:‌ با تلاش پلیس همان روز سارقان این ادوات ریلی دستگیر شدند، اما یک میلیارد تومان خسارت در حوزه قطار باری و لکوموتیو به ما تحمیل شد.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران تأکید کرد: سرقت از راه‌آهن به معنای سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است و این به مجموعه هم ابلاغ و حکم شده است، اگر ادواتی یا حتی پیچی از خطوط ریلی سرقت شود، به معنای سرقت اسلحه مأموران نیروی انتظامی است.

هادی‌نژاد افزود:‌ امروز با تلاش مأموران پلیس راه‌آهن، امنیت کامل برقرار است و دغدغه‌ای بابت سرقت ادوات خطوط نداریم و در سه حوزه تهران - گرمسار، تهران - ورودی قم، تهران - ایستگاه قزوین مأموران پلیس راه‌آهن نظارت کامل بر امنیت مسیر دارند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است پلیس ریلی و درزین ریلی پلیس راه‌اندازی می‌شود، گفت:‌ این اقدام در راستای ارتقا امنیت خطوط ریلی است.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران ادامه داد: تونل ۱۰ کیلومتری راه‌آهن مربوط به خط آهن تهران - تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران پیش از این با مشکلات بزرگ سرقت ادوات مواجه بود، این تونل چهار خط رفت و برگشت ریلی دارد، اما توسط سارقان ناامن شده بود، عده‌ای سارق مدام وارد این تونل می‌شدند و تجهیزات تونل و ادوات خط آهن را به سرقت می‌بردند، اما با همکاری پلیس، این سارقان شناسایی و دستگیر شدند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟