نشست بررسی چالش های حمل و نقل میان ایران و چین برگزار شد

به گزارش رکنا، از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شانگهای، در این نشست شهر شانگهای به عنوان بزرگترین و پر ترافیک ترین بندر باربری دنیا معرفی شد و همزمان همکاری های این شهر و ایران، در عرصه حمل و نقل نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعضای کارگروه تخصصی حمل و نقل اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین و مرکز و شماری از کارشناسان این حوزه با ارایه گزارش های آماری بین المللی اعلام کردند در حال حاضر از 10 بندر مهم دنیا 7 بندر آن در چین قرار دارد و کشور چین با حجم ترافیکی 220 میلیون کانتینر در سال 2018 میلادی به بزرگترین، مهمترین و پر ترافیک ترین کشور دنیا در صنعت حمل نقل دریایی و ریلی تبدیل شده است.

گزارش کارشناسان کارگروه تخصصی حمل و نقل اتاق بازرگانی ایرانیان شرق و مرکز چین نشان می دهد بندر شانگهای با صادرات بیش از 41 میلیون کانتینر در سال 2018 رتبه اول برترین بندر دنیا را از آن خود کرده است و بنادر سنگاپور، شن جن و نینگ بو چین نیز به ترتیب عناوین دوم تا چهارم دنیا را دارند.

در حال حاضر بیش از هزار تاجر و فعال بازرگانی ایرانی در چین فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 300 تن آنها عضو اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟