گزینه‌های رفاهی دولت برای کامیون‌داران

مسائل بیمه‌ای رانندگان را پیگیری کردیم قرار است با کمک تشکل‌های صنفی راننده‌ها بقیه اقلام لازم برای راننده‌ها نیز بسرعت تأمین شود. بانک مرکزی به واردکننده لاستیک ارز اختصاص داده است دولت هم از تولیدکننده لاستیک حمایت کرد تا لاستیک با سرعت بالاتری به دست راننده‌ها و کامیون‌داران برسد.

برگزاری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته

روز گذشته سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته در مصلای تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه‌های مختلف و متعددی هر سال توسط وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولتی با عناوین مختلف برگزار می‌شود اکثر نمایشگاه‌ها هم عنوان بین‌المللی و حضور بخش خصوصی را یدک می‌کشد اما شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی معمولاً بیشترین غرفه‌ها و مساحت نمایشگاه‌ها را اشغال می‌کنند. اهداف و بخصوص دستاورد نمایشگاه‌ها هم با وجود هزینه‌های بالا مشخص نمی‌شود.بخش‌های مختلف حمل و نقل هر سال نمایشگاه‌های جداگانه‌ای برگزار می‌کنند مانند نمایشگاه ریلی، هوایی و... اما نمایشگاه حمل و نقل نیز هر سال توسط وزارت راه و شهرسازی دایر می‌شود. ۲۶۳ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل شامل خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و‌ نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسان مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌ها در نمایشگاه امسال حمل و نقل حضور دارند. شرکت‌های خصوصی حاضر در نمایشگاه که بیشتر شامل شرکت‌های عمرانی می‌شوند از کمبود نقدینگی و مشکلات مربوط به تأمین مالی، افزایش قیمت‌ها، افزایش هزینه‌ها و مشکلات مربوط به مواد اولیه گله‌مند بودند. مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید‌کننده قیرهای راهسازی در گفت‌و‌گو با ما اظهار داشت که با وجود اینکه تولید قیر صددرصد داخلی است اما دولت با افزایش قیمت‌ها برای تولید‌کنندگان داخلی مانع ایجاد کرده است. او علت افزایش قیمت را به صرفه بودن صادرات عنوان کرد و گفت دولت انتظار دارد خریداران داخلی هم با همان قیمت صادرات کالا خریداری کنند که ممکن نیست. با اینکه متولیان نمایشگاه حمل و نقل تعامل بخش دولتی و خصوصی و بستن قرارداد بین شرکت‌ها را از اهداف نمایشگاه عنوان کردند اما مدیرعامل یک شرکت نفتی نیمه دولتی حاضر در نمایشگاه با رد این اظهارات گفت: حضور ما در نمایشگاه بیشتر برای دیده شدن و معرفی خودمان است و قراردادی معمولاً بین شرکت‌ها یا بین شرکت‌ها و خریداران امضا نمی‌شود.

اورهال اولین هواپیمای پسابرجامی در شرایط تحریم

فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: اولین تعمیرات اساسی هواپیماهای پسابرجامی پس از انجام سیکل پروازی در کشور و توسط متخصصان داخلی آغاز شد اورهال ایرباس 321 در شرایطی رخ داد که تحت تحریم‌های ناجوانمردانه امریکا قرار داریم.

شرفبافی درباره تأمین قطعات هواپیما در شرایط تحریم گفت: در مدت زمان برجام و تا مدتی که تا 4 نوامبر فرصت داشتیم قطعات هواپیما را تحویل گرفتیم که وارد کشور شد.وی با بیان اینکه 65 فروند هواپیما در ناوگان ایران‌ایر موجود است، ‌گفت: 26 فروند از این تعداد فعال است که 16 فروند هواپیما پسابرجامی و 10 فروند هواپیمای قبلی است و 2 فروند هواپیمای دیگر نیز بزودی به ناوگان هما افزوده می‌شود که شامل فوکر و ایرباس است.

گیت‌های اخذ عوارض در آزادراه‌ها جمع‌آوری می‌شود

امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل گفت: الکترونیکی کردن و جمع‌آوری عوارض آزادراه‌ها یکی از برنامه‌هایی است که امسال عملیاتی می‌شود. هفته گذشته در آزادراه تهران-ساوه نمونه آزمایشی این گیت‌ها اجرا شد و در مرحله آزمایش نرم‌افزار قرار دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟