انتقاد نماینده مجلس از  کاهش نیافتن قیمت‌ کالاهای اساسی متناسب با کاهش نرخ ارز

به گزارش رکنا، داود محمدی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: از دست‌اندرکاران برگزاری باشکوه و بی بدیل کنگره 30 هزار سردار شهید استان قزوین تشکر می‌کنم. علی رغم کاهش قدمت ارز با کمال تاسف همچنان قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم سیر سعودی را طی می‌کند و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ با نزدیک شدن ایام عید این مشکلات بیشتر شده و دولت مکلف است با کنترل تورم و گرانی و بهبود شرایط اقتصادی آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند تا مردم بیش از این در تنگنا و فشار نباشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان این که با گفتار درمانی مشکلات مردم برطرف نمی‌شود تصریح کرد:‌ دولت باید اقدام عملی و ملموس برای رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت آرامش به خانواده‌ها انجام دهد. در شرایط کنونی ضرورت دارد تا نسبت به پیش بینی افزایش حقوق تمام افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی همانند کارکنان و بازنشستگان سایر صندوق‌ها در قانون Law بودجه سال 98 اقدام شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ باید در سال 98 بودجه لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت دیده شود. تدوین راه حل ‌های اساسی و تدارک بودجه به منظور تامین هزینه‌های درمانی بازنشستگان در سنین پیری باید مورد توجه دولت باشد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه بیان کرد: پیش بینی بودجه کافی برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی معلمین در سال 98 و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم حداقل به میزان 2000 تومان و پیگیری هرچه سریعتر پرداخت معوقات کارگران و جلوگیری از اخراج آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت:‌ در خصوص درخواست استعفای نمایندگان اصفهان، مجلس شورای اسلامی باید به قید فوریت اقدامات لازم را انجام دهد و به موضوع رسیدگی کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟