سقوط کم سابقه بازار سهام آمریکا به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین ÷

به گزارش رکنا، بازار سهام آمریکا جمعه شب در حالی هفته خود را به پایان برد که شاخص مهم «اس اند پی 500» به پایین ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.

این شاخص با 50 واحد سقوط Fall به رقم 2.599 رسید که افتی 1.9 درصدی را نشان می دهد و به صورت میانگین در یک سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص میانگین صنعتی داوجونز 496 واحد از ارزش خود را از دست داد و روی عدد 24.100 واحد توقف کرد که از بهار سال جاری کم سابقه بود.

نزدک کامپوزیت نیز که یکی دیگر از شاخص های مهم بازار Store سهام آمریکا است، با 159 واحد عقب نشینی، کاهشی 2.3 درصدی را تجربه و در 6.910 واحد توقف کرد.

کارشناسان یکی از مهم ترین علت های سقوط امروز سهام آمریکا را کاهش رشد اقتصادی چین می دانند که لرزه ای بر بازارهای بورس نیویورک انداخته است.

سقوط سهام در آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری این کشور کاهش رشد اقتصادی چین را به مثابه پیروزی آمریکا در جنگ اقتصادی با پکن دانست.

ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با توافق برای تعلیق افزایش متقابل تعرفه های واردات، آتش بسی 90 روزه را در جنگ تجاری واشنگتن-پکن اعلام کردند.

یکی دیگر از دلایل افت شاخص های بورس آمریکا تداوم ابهام در حصول توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا پیرامون برگزیت است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس همچنان در جلب رضایت پارلمان این کشور برای تصویب توافق خروج از اتحادیه اروپا ناکام مانده و این موضوع آینده روابط لندن با دیگر کشورهای اروپا را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

جمعه شب نیز ناکامی «می» در بهبود توافقنامه خروج کشورش از اتحادیه اروپا، طرفداران برگزیت را که با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد بر تن داشتند، به خیابان های لندن سرازیر کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟