رکورد واردات نفت چین شکسته شد

به گزارش رکنا، به نقل از راشاتودی، طبق داده‌های اعلام شده توسط اداره کالای چین، در ماه نوامبر، میانگین واردات روزانه نفت چین برای اولین بار، بیش از ۱۰ میلیون بشکه شد و رکورد قبلی واردات، که مربوط به ماه اکتبر بود را شکست.

واردات نفت خام چین به رکورد همیشگی ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز رسید، که ۸.۵ درصد نسبت به واردات ماه نوامبر ۲۰۱۷، جهش داشت و رکورد قبلی واردات که ۹.۶۱ میلیون بشکه در روز و مربوط به یک ماه قبل بود را شکست.

این افزایش قابل‌توجه مربوط به هجوم پالایشگاه‌های مستقل کوچکتر برای خرید نفت بود که تلاش می‌کردند قبل از پایان اعتبار سهمیه واردات ۲۰۱۸ خود، نفت بیشتری وارد کنند.

٢ ماه پیش، چین سهمیه واردات پالایشگاه‌های غیردولتی خود، که اکثرا پالایشگاه‌هایی مستقل هستند، را بالا برد.

برای سال ۲۰۱۹ هم دولت چین، سهمیه‌ای ۲۰۲ میلیون تنی، یا ۴.۰۶ میلیون بشکه در روز را برای پالایشگاه‌های مستقل در نظر گرفته است.

پالایشگاه‌های مستقل تا ۲۰ نوامبر فرصت داشتند درخواست واردات نفت خود را ثبت کنند و آن‌هایی که در سال ۲۰۱۸نفتی وارد نکرده‌اند، در سال آینده هم سهمیه‌ای نخواهند داشت.

داده‌های اداره کالای چین، همچنین نشان داد، واردات نفت خام چین در بازه ژانویه تا نوامبر، به طور میانگین ۹.۱۷ میلیون بشکه در روز شده است که از میزان واردات در دوره مشابه سال قبل بیشتر است. به این ترتیب چین در مسیر ثبت رکورد واردات جدیدی برای سال ۲۰۱۸ به پیش می‌رود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟