معامله هر پارکینگ‌ در شمال تهران به قیمت 200 میلیون تومان

به گزارش رکنا، امیر محسنی‌ شهردار منطقه 17 شهرداری تهران صبح امروز در نشستی که به منظور گزارش عملکرد یک ساله خود با خبرنگاران برگزار کرد با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حال آماده‌سازی برنامه 5 ساله سوم است گفت: ما هم تلاش می‌کنیم خود را با این برنامه منطبق کنیم و برنامه 4 ساله‌ای را تحت عنوان منطقه 17 در افق 1400 برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار منطقه 17 با بیان اینکه این منطقه در جنوب غربی تهران واقع شده و دارای 822 هکتار مساحت است، گفت: 10 درصد منطقه شامل معابر و خیابان‌ها است و این وضعیت استاندارد ما را پایین آورده است.

محسنی تصریح کرد: منطقه 17 دارای بیشترین نرخ بی سوادی خانوار، تراکم جمعیتی است و در مقابل بیشترین کمبود سرانه‌های عمومی را هم داراست.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر طبق آمار غیررسمی‌ هر پارکینگ‌ در شمال تهران 200 میلیون تومان معامله می‌شود، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که در آینده ارزش معاملاتی‌ پارکینگ‌ از آپارتمان Apartment هم بیشتر خواهد شد.

شهردار منطقه 17 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 درصد معابر منطقه 17 نفوذناپذیر‌ هستند و اگر در این معابر جایی آتش بگیرد آتش نشانی نمی‌تواند خدماتی بدهد.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر با 2 میلیارد سرمایه‌گذاری ایجاد ایستگاه‌های مترو و تاکسی در خیابان زمزم‌ را آغاز کرده‌ایم و تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه 17 دارای 3.2 بارگذاری‌ جمعیت است، گفت: منطقه 17 در توسعه یافتگی‌ رتبه 21، در زیست پذیری رتبه 20 ، در کیفیت مسکن رتبه 18 در رفاه رتبه 22 در شاخص اقتصادی رتبه 16 و در فقر رتبه 15 را در میان مناطق تهران برخوردار است.

محسنی با تأکید بر اینکه منطقه 17 برنامه‌های خود را بر خلاف سایر نقاط کشور انجام می‌دهد، تصریح کرد: در همه نقاط برنامه‌ریزی از بالا به پایین است، اما ما به صورت پایین به بالا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار منطقه 17 با بیان اینکه الگوی برنامه‌ریزی ما مشا‌رکتی و محله‌محور است، گفت: در این الگو ابتدا از محلات بازدید می‌شود و پس از آن که نیازسنجی‌ صورت گرفت، برنامه راهبردی‌ توسعه اولویت‌ها فراهم می‌شود و در ادامه تأمین و متوازن‌سازی سرانه‌ها با مشارکت مردمی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه رتبه جرم‌خیزی منطقه 17 در 11 پهنه انتظامی تهران رتبه دهم است، گفت: این عدد نشان می‌دهد که ما کمترین‌ میزان جرم‌خیزی را داریم.

محسنی با اشاره به اولویت‌های خود در منطقه 17 ادامه داد: در مرحله اول تمرکز ما بر نگهداشت شهر و در مرحله دوم فعال کردن منابع درآمدی و ارتقای‌ وضع موجود مالی است و در نهایت برای پروژه‌های نیمه تمام شهری تعیین تکلیف خواهیم کرد.

شهردار منطقه 17 با اشاره به بازار Store مبل یافت آباد افزود: این محله جنبه ملی دارد، زیرا از تمام کشور به آن مراجعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در محور خیابان ابوذر تور سرمایه‌گذاری اجرا کردیم، گفت: هر ماه دو بار تور سرمایه‌گذاری برقرار می‌کنیم و به وسیله ون‌ سرمایه‌گذاران را به مناطقی می‌بریم که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارند تا از آن بازدید کنند.

محسنی با تأکید بر اینکه تاکنون نیمی از سرمایه‌گذاری تهران در سال 97 در منطقه 17 انجام شده است، تصریح کرد: یک بار در 20 سال گذشته در این منطقه عملیات نوسازی انجام شد و ما تلاش می‌کنیم تا 10 سال دیگر هم دوباره این اتفاق در سطح گسترده رخ دهد و عملکردمان‌ در سال جاری نشان می‌دهد منطقه 17 تنها منطقه‌ای است که صدور پروانه آن دو برابر شده است.

شهردار منطقه 17 با بیان اینکه 10 پیشنهاد جهت تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده به شهرداری تهران ارائه داده‌ایم، گفت: منطقه 17 در حال حاضر رتبه پنجم درآمدهای پایدار شهری را دارد.

وی با بیان اینکه به طور معمول صدور پروانه ساختمانی در تهران بین 2 تا 12 ماه طول می‌کشد، گفت: طی یک سال گذشته توانستیم در مدت 7 روز، 80 پروانه صادر کنیم و بیشترین زمان صدور پروانه در منطقه 17، 29 روز است.

محسنی با اشاره به راه اندازی اتاق فنتا‌ افزود: فنتا‌ اتاقی است که در آن فکر، نوآوری و تجربه در کنار هم به مرحله اجرا می‌رسند.

شهردار منطقه 17 در خصوص میزان وصولی نقد سال 96 و 97 این منطقه گفت: بیشترین وصولی در آبان ماه سال 96 به مبلغ 120 میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص چشم‌اندازهای‌ منطقه 17 گفت: این منطقه به زودی به منطقه‌ای هوشمند، دانش پایه و نو‌آور تبدیل خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟