به گزارش رکنا، براساس این تفاهمنامه؛ این تسهیلات ­معادل ۶۰۰ میلیارد ریال است که به متقاضیان معرفی شده پرداخت می‌شود؛ سقف فردی تسهیلات پرداختی برای متقاضیان عادی، ۱۲۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد ۶ درصد در سال است. گفتنی است؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال گذشته تاکنون 7 هزار و 110 فقره تسهیلات به معرفی شدگان روستایی به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی خانه‌های روستایی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تسهیلات قرض الحسنه ۳۶ ماه، به واحدهای روستایی در جهت احداث، نوسازی و تکمیل پرداخت می‌شود. مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در

۸ ماه گذشته بالغ بر۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰۰ هزار نفر با کارمزد بین ۲ تا ۴ درصد پرداخت شد که میانگین تسهیلات ۱۱ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه امسال بخشی از منابع قرض الحسنه از حوزه بانک‌ها خارج شده است بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کاهش منابع قرض‌الحسنه، سعی می‌کنیم تا پایان سال به تعهد پرداخت تسهیلات به یک میلیون نفر در سال عمل کنیم.

اکبری تأکید کرد: هرچند مبلغ تسهیلات کفاف برخی هزینه‌ها را نمی‌دهد اما تقاضا برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه زیاد است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر افزود: در ۸ ماه گذشته، منابع قرض‌الحسنه بانک ۲۴ درصد رشد داشت، اما انتظار رشد۴۵ درصدی منابع قرض‌الحسنه را داشتیم. وی درباره تفاهمنامه‌ای که با بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به خانه‌های روستایی امضا شد گفت: سال گذشته تفاهمنامه‌ای به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان با بنیاد مسکن امضا شد که سهم بانک قرض الحسنه مهر۳۰ میلیارد و سهم بنیاد مسکن ۱۵ میلیارد تومان بود که در یکسال گذشته بطور کامل تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: تفاهمنامه امروز اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد و ۳۶ ماه برای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی است. وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات برای هر نفر ۱۲ میلیون تومان است. در ادامه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن گفت: در بخش زلزله بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و ۳هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی مشخص شد که تفاهمنامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام، کمیته امداد و بانکهای مختلفی چون رسالت و پست بانک داشتیم و تسهیلات را در جهت بوم‌گردی، تکمیل، مقاوم و ساخت واحدها پرداخت کردیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟